حمید علی آبادیان در گفتوگو با خبرنگار ایراسین درباره نحوه تقابل با جَوّ صنعتستیزی در کشور اظهار کرد: به اعتقاد من اگر در حوزه صنعت به ویژه صنایع معدنی و معادن، اطلاعرسانی درستی نسبت به فعالیتها، مسئولیت اجتماعی، اثرگذاری و ارزآوری شرکتهای فعال در این حوزه انجام شود، مردم خود به خود این جو صنعتستیزی را بر هم خواهند زد.
وی افزود: من نطقه ضعف را در عملکرد برخی از روابط عمومیها میدانم. هجمه اطلاعات درست و نادرست منفی بر مردم زیاد است و جو صنعتستیزی هم در چنین شرایطی به این هجمهها اضافه میشود. اگر روابط عمومیها با همکاری رسانهها به درستی عمل کنند و نقاط امیدآفرین صنایع، نقاطی که صنایع بر معیشت مردم اثرگذار هستند، را منتشر کنند، خود به خود این جو از بین خواهد رفت.
مدیر روابط عمومی ایمیدرو گفت: مقام معظم رهبری در رابطه با روابط عمومی میفرمایند:« نقش روابط عمومی معرفی نقاط قوت به مردم و همچنین شناسایی و معرفی نقاط ضعف و کمبودها به مسئولان است.» که امسال نیز هم این نقش بسیار پررنگ است.
علی آبادیان اضافه کرد: روابط عمومیها در این حوزه میتوانند شرکتهای دانشبنیان اثرگذار را معرفی کنند. بسیاری از جوانانی که در این حوزه فعالیت میکنند، تریبونی برای معرفی خود ندارند و بنابراین شناخته شده نیستند. نقش روابط عمومیها در حوزه ارتباط بین دانشبنیانها و مجموعههای صنعتی پررنگ است.
وی خاطرنشان کرد: گرههایی در حوزه صنعت وجود دارد که جوانان متخصص کشور میتوانند به راحتی آنها را باز کنند. لازمه این کار تنها اتصال این دو بخش به یکدیگر و حمایت صنایع از این قشر است.
ارسال نظر