به گزارش خبرنگار ایراسین، صبح امروز، چهارشنبه ۸ تیرماه، اولین روز کارگاه طراحی مدل کسبوکار شرکتهای هلدینگ آتیه فولاد نقش جهان برگزار شد.
در این رویداد پس از تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم و پخش سرود ملی ایران، الهوردی تقوی، مدرس این کارگاه، برنامهها و اهدف کارگاه طراحی مدل کسبوکار را تشریح کرد.
سپس نبیاله فرهمند، مدیر امور شرکتهای فولاد مبارکه، با اشاره به اهمیت معماری سازمانی اظهار کرد: باید نیازهای امروز و آتی خود را مشخص کنیم و بر اساس نیازهای آتی خود برنامهریزی کنیم. این مفهوم معماری سازمانی است. پروژه معماری سازمانی فولاد مبارکه با کنار هم قرار دادن ۴ عنصر، استراتژی، فرآیندها، سیستمهای اطلاعاتی و ساختار سازمانی، گروه فولاد مبارکه را بازنگری میکند.
وی افزود: برخی بخشها نیاز به توسعه دارد و فعالیت در برخی بخشها را نیز باید متوقف کرد. حوزههای جدیدی در صنعت جهانی فولاد به وجود آمده مانند آنچه به عنوان فولاد سبز در جهان شهرت دارد. برای فعالیت در این حوزه نیاز به فناوریهای جدید داریم. شاید نیاز باشد به یکی از شرکتهای گروه فولاد مبارکه ماموریت داده شود که فناوریهای روز دنیا که با فعالیت گروه فولاد مبارکه مرتبط است را رصد کند و پس از شخصیسازی در اختیار فولاد مبارکه قرار دهد. مسائل زیست محیطی و تحول دیجیتال از جمله مواردی است که برای دستیابی به چنین دستاوردهایی باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیر امور شرکتهای فولاد مبارکه گفت: اگر روی این موارد کار نکنیم، از دنیا عقب میمانیم. اگر بخواهیم منتظر بمانیم تا مثلا شرایط اقتصادی یا سیاسی کشور بهبود یابد تا این اقدامات را انجام دهیم، نمیتوانیم پیشرفت کنیم. فولاد مبارکه همواره مراحل پیشرفت و توسعه را طی کرده و علیرغم تحریمهای بینالمللی نه تنها تولیدش کاهش نیافته بلکه همواره رکوردهای جدیدی را هم در حوزه تولید به ثبت رسانده است.
با پایان سخنرانی مدیر امور شرکتهای فولاد مبارکه، تریبون در اختیار مدیرعامل هلدینگ آتیه فولاد نقش جهان قرار گرفت.
لزوم تولید فولادهای پیشرفته با ارزش افزوده بالا در گروه فولاد مبارکه
سعیدبخش، مدیرعامل هلدینگ آتیه فولاد نقش جهان، اظهار کرد: شرکت آتیه فولاد به عنوان شرکتی با رسالت فعالیتهای تولیدی، خدماتی، سرمایهگذاری و بازرگانی، وظیفه سنگینی بر عهده دارد. شرکت فولاد مبارکه از ابتدا بر اساس یک روند علمی تاسیس شده است. شرکتهای گروه فولاد مبارکه نیز برای خدمات رسانی به این شرکت تاسیس شدهاند.
وی افزود: دنیای کنونی عرصه رقابت است. شرکتهایی مثل نوکیا زمانی حرف اول را میزدند اما اکنون تقریبا سخنی از آنها در میان نیست. فولاد مبارکه تاکنون به خوبی پروژههای توسعه کمی خود را اجرا کرده اما اکنون لازم است بیشتر به سمت تولیدات کیفی با ارزش افزوده بالا حرکت کنیم.
مدیرعامل هلدینگ آتیه فولاد گفت: بهای تمام شده ورق گالوانیزه در فولاد تاراز ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان است در حالی که این ورق در بورس کالا با قیمتهایی کمتر از ۲۵ هزار تومان به فروش میرسد و این یعنی تولید محصولات فولادی در شرایط فعلی با زیان انجام میشود.
سعیدبخش با تاکید بر تولید فولادهای کیفی با ارزش افزوده بالا اظهار کرد: توسعه کمی در شرایط فعلی ایران اشتباه است؛ زیرساختهای لازم برای توسعه کمی فولاد در کشور وجود ندارد. با این روند روزی خواهد رسید که در تامین مواد اولیه با مشکلات جدی مواجه میشویم.
وی افزود: هزینههای حملونقل امروزه به شدت افزایش یافته است. رقبای ما در صنعت فولاد هزینههای کمتر و فناوریهای پیشرفتهتری دارند بنابراین لازم است گروه فولاد مبارکه تولیدات کیفی با ارزش افزوده بالا در دستور کار خود قرار دهد.
بعد از سخنرانی مدیرعامل هلدینگ آتیه فولاد نقش جهان، روند آموزشی کارگاه رسما آغاز شد. معماری کسبوکار و تدوین استراتژی گروه فولاد مبارکه، توصیف مفهوم ارزش و تعریف مدل کسبوکار، بیان تفاوت «مدل کسبوکار»، «استراتژی» و «مدل فرآیندهای کسبوکار»، فرآیند طراحی مدل کسبوکار، چارچوب مدل کسبوکار و بوم طراحی مدل کسبوکار از جمله سرفصلهای اولین روز این کارگاه بود.
اولین روز از کارگاه طراحی مدل کسبوکار شرکت آتیه فولاد نقش جهان ساعت ۱۷:۳۰ به پایان رسید.
فردا پنجشنبه، ۹ تیرماه، دومین روز این کارگاه برگزار و مدلهای کسبوکار طراحی شده توسط شرکتها ارائه خواهد شد.
ارسال نظر