به گزارش ایراسین، سالانه توسط انجمن مدیریت ایران، رویکردها، فعالیتها، اقدامات و نظامهای شرکتهای بزرگ در حوزه مسئولیت اجتماعی ارزیابی میشوند.
در این فرآیند وضعیت سازمانها و شرکتها از نظر دستاوردها، موفقیتها و عملکرد آنها توسط گروهی از ارزیابان ماهر، باتجربه و بر اساس «مدل جایزه مسئولیت اجتماعی مدیریت» با توجه به میزان دستیابیشان به انتظارات تعریف شده در آن مدل بررسی میشوند و شرکتیکه بتواند با بهکارگیری مفاهیم و اجرای موفق و مطلوب معیارهای مدل جایزه، به چارچوب برجستهای در حوزه مسئولیت اجتماعی و پایداری سازمانی دست یابد، موفق به دریافت جایزه میشود.
مسئولیتپذیری اجتماعی شرکتها به معنای تعهدات و تأثیرات اجتماعی، زیستمحیطی و اخلاقی یک شرکت به عنوان یک بنگاه اقتصادی و تجاری در جامعه است تا ضمن موفقیت بنگاه اقتصادی، اهداف و سرفصلهای زیر نیز محقق شود.
برخی از ملاکها عبارتند از حفظ و نگهداری محیط زیست، بهداشت و ایمنی محیط کارکارکنان، حمایت از مصرف کننده با تمرکز بر سلامت و حریم خصوصی مصرفکنندگان، فعالیتهای توسعه آموزش و رفاه در جامعه اطراف، شاخصهای عدالت و تبعیض در محیط کارکنان، حمایتها و تسهیل فعالیت تشکل قانونی کارگری شرکت، حاکمیت سازمانی، با تمرکز بر شفافیت و پاسخگویی شرکت.
ارسال نظر