• ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۶
  • کد خبر: 53972
  • readingTime: ۲ دقیقه
چهارمین روز از بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز،پتروشیمی و پالایش از دریچه دوربین ایراسین

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: نمایشگاه‌ها عامل مهمی برای نمایش صنعت اصفهان هستند، ما نیز سعی می‌کنیم با برگزاری ۴۰ عنوان نمایشگاهی همچون طلا، فرش تمام دستاوردهای این کلان‌شهر را به نمایش بگذاریم.

به گزارش خبرنگار ایراسین، احمدرضا طحانیان، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با بیان اینکه بیش از ۲۵ درصد صنعت ایران در اصفهان است، اظهار کرد: نمایشگاه‌ها به‌عنوان پل ارتباطی بین بازار و تولیدکننده هستند، در اصفهان هر سال بیش از ۴۰ عنوان نمایشگاهی وجود دارد، یعنی بیش از ۴۰ عرصه تخصصی صنعت، در نمایشگاه اصفهان آخرین دستاوردهای خود را به نمایش می‌گذارند.

وی افزود: نمایشگاه‌ها می‌توانند با برگزاری رویدادهای تخصصی و ویژه به نقش شتاب‌دهندگی، تسهیلگری و شبکه‌سازی خود نزدیک شوند و به اهداف بلندمدت خود برسند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه با رویداد مختلف، ارتباط بین بازار، تولیدکننده و تولیدکنندگان با یکدیگر را قدرت می‌بخشد و شبکه‌سازی می‌کند، همچنین امیدواریم تمام ذی‌نفعانی که در این زنجیره هستند به یکدیگر نزدیک شوند.

طحانیان با بیان اینکه فرهنگ نمایشگاهی نقش مؤثری در توسعه اقتصاد و شهر دارد، بیان کرد: نمایشگاه‌ها با هدف برقراری ارتباط با مشتریان مختلف و نزدیک کردن شغل‌های مختلف به یکدیگر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نقش B2C و B2B نمایشگاه‌ها ادامه داد: «B2C» نمایشگاه‌های عمومی است که برای عام مردم برگزار می‌شود، اما در حال حاضر نقش نمایشگاه‌ها بیشتر «B2B» است، یعنی نمایشگاهی که در تلاش است، کسب‌وکارهای مختلف را کنار یکدیگر قرار دهد و ارتباط آن‌ها با یکدیگر را شفاف کند و در نهایت پس از بستن قرارداد در توسعه اقتصاد شهر نقش مؤثری داشته باشد.

طحانیان اضافه کرد: بزرگ‌ترین صنایع کشور از جمله فولاد، پتروشیمی، ذوب‌آهن، پالایشگاه‌ها، کارخانه صنایع کوچک، شهرک‌های صنعتی در اصفهان قرار دارند و تمام اقتصاد کشور نیز بر شهرک‌های صنعتی، بنگاه‌های کوچک و زودبازده و کارگاه‌هایی که در شهرک صنعتی متمرکز هستند، استوار است.

وی خاطرنشان کرد: اصفهان به علت مرکزیت در ایران، تنوع جاده و زیرساخت‌هایی همچون انرژی، سوخت و نیروی انسانی متخصص به شهری صنعتی تبدیل شده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان ادامه داد: نمایشگاه‌ها عامل مهمی برای نمایش صنعت اصفهان هستند، ما نیز سعی می‌کنیم با برگزاری ۴۰ عنوان نمایشگاهی همچون طلا، فرش تمام دستاوردهای این کلان‌شهر را به نمایش بگذاریم.

طحانیان گفت: با توجه به اینکه اصفهان می‌تواند صنعت مرکز و جنوب کشور را تأمین کند، نمایشگاه‌های آن مخاطبان داخلی زیادی دارد، اما به علت تحریم‌های موجود، مخاطبان خارجی ندارد، با این وجود سال ۱۴۰۲ بیش از ۳۰ هیئت خارجی از نمایشگاه‌ها بازدید کردند، همچنین سه هیئت ایرانی نیز برای برگزاری نمایشگاه به خارج از کشور سفر کردند، همچون نمایشگاه «حلال» در مالزی که به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه اصفهان هر روز در تلاش است از نظر زیرساختی ظرفیت‌های خود را توسعه دهد، بیان می‌کند: در حال حاضر فاز دوم نمایشگاه آغاز شده است، سالن همایش در حال نازک‌کاری است و فضای داخلی سالن کروی نیز در حال تکمیل است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =