• ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۲
  • کد خبر: 54272
  • readingTime: ۲ دقیقه
تولید فولاد

جزئیات جدیدترین آمار اداره ملی آمار چین نشان می‌دهد تولید فولاد خام در این کشور طی ماه آوریل با ۷.۲ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ به ۸۵.۹۴ میلیون تن رسید. شرایط نابه‌سامان بازار داخلی، افت محسوس تقاضا و کاهش درآمد از جمله دلایل اصلی برای کاهش تولید فولاد خام در این کشور محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تولید کل فولاد خام چین در آوریل ۲۰۲۴ در مقایسه با سال قبل بیش از هفت درصد افت پیدا کرد. بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده توسط اداره ملی آمار چین (NBS)، تولید فولاد خام در این کشور طی ماه گذشته با ۷.۲ درصد کاهش نسبت به آوریل سال ۲۰۲۳ به ۸۵.۹۴ میلیون تن رسید. همچنین میزان تولید فولاد خام در ماه گذشته نسبت به ماه مارس سال جاری کاهش سه درصدی تجربه کرد چرا که ۸۸.۲۷ میلیون تن فولاد در مارس ۲۰۲۴ در چین تولید شد. درمجموع طی ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴، تولید فولاد خام در چین چهار درصد کاهش یافت و به ۳۴۲.۱۷ میلیون تن در مقابل ۳۵۷.۰۵ میلیون تن در ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳ رسید.

افت ۷.۲درصدی کاهش تولید فولاد خام در چین

سیاست‌های چین برای رونق بازار جواب ندارد

بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت فولاد در آوریل سال جاری در بازار داخلی چین روند نزولی به نسبت قوی پیدا کرد و فولادسازان چینی با در نظر گرفتن شرایط نا به سامان بازار، افت محسوس تقاضا و کاهش درآمد و سودآوری به صورت آگاهانه از میزان تولید فولاد خود کاستند زیرا تولید فولاد در این کشور مانند سال گذشته صرفه اقتصادی ندارد و ضرر زیاد به تولیدکنندگان تحمیل می‌شود. البته دولت چین در اواخر ماه می سیاست‌هایی شامل انتشار اوراق قرضه دولتی و کاهش محدودیت‌ها در حوزه املاک و ساخت‌وساز با هدف رونق بازار محصولات فولادی در این کشور به کار گرفت. ولی این سیاست‌ها برخلاف تصور تأثیری بر بازار داخلی چین نداشت و قیمت فولاد در این کشور پس از تعطیلات روز کارگر در اوایل ماه می برخلاف پیش‌بینی‌ها افزایشی نشد. بر اساس پیش‌بینی‌ها روند کاهشی تولید فولاد خام در این کشور در ماه می نیز تداوم می‌یابد زیرا طبق روال هر ساله با گرم شدن هوا و فرا رسیدن فصول گرم سال تقاضا برای فولاد نزولی می‌شود.

رکود یا رونق بازار در ادامه سال ۲۰۲۴

فولادسازان چینی معتقدند افزایش تقاضا و بازگشت رونق به بازار محصولات فولادی در ادامه سال ۲۰۲۴ بعید به نظر می‌رسد و به دنبال این موضوع تولید فولاد خام در پی تعطیلی بیشتر خطوط تولید در مسیر نزولی قرار می‌گیرد. طبق پیش‌بینی فعالان در حوزه مسکن این کشور نیز تغییری در وضعیت ساخت و ساز چین در سال جاری ایجاد نخواهد شد. در مقابل به اعتقاد مسئولان چینی تأثیر سیاست‌های جدید بزودی بر بازار املاک و مستغلات چین نمایان می‌شود تا شاهد بهبود وضعیت بازار محصولات فولادی در این کشور در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ باشیم. درمجموع آینده صنعت فولاد چین در سال ۲۰۲۴ در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =