• ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۱
  • کد خبر: 54125
  • readingTime: ۲ دقیقه
زغالسنگ

رشد تقاضا برای زغال سنگ کک در چین سبب شده تولیدکنندگان قیمت بالاتری برای این محصول ارائه دهند. درمقابل فولادسازان چینی از خرید کک با قیمت بالاتر اجتناب می‌کنند و مدعی‌اند کک با قیمتی بیشتر از نرخ فعلی حتی با بهای تعطیلی خطوط تولید فولاد در این کشور خریداری ندارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، روز دوشنبه مصادف با ۱۳ می ۲۰۲۴ هر تن کک با احتساب مالیات بر ارزش افزوده در بازار داخلی چین با بهای ۲۰۹۷.۹ یوان معامله شد که بیانگر ثبات قیمت این محصول پس از تعطیلات روز کارگر در چین است. فولادسازان چینی به تازگی به پروسه تولید فلز داغ سرعت بخشیده‌اند، به طوری که میزان تولید فلز داغ از سوم تا نهم ماه می یعنی پس از تعطیلات روز کارگر در میان ۲۴۷ فولادساز چینی با ۱.۷ درصد افزایش در هفته به میانگین ۲.۳۵ میلیون تن در روز رسید. به دنبال رشد تقاضا برای زغال سنگ کک، عرضه کنندگان درصدد افزایش قیمت این محصول هستند تا هر تن زغال سنگ کک را با افزایش ۱۰۰-۱۱۰ یوان در هر تن معادل ۱۳.۸-۱۵.۲ دلار در هر تن عرضه کنند. در مقابل فولادسازان چینی از خرید زغال سنگ کک با قیمت بالاتر اجتناب می‌کنند و تاکنون تلاش‌های فروشندگان برای بالا بردن بهای این محصول با شکست مواجه شده است.

جدال تولیدکنندگان کک با فولادسازان چینی بر سر قیمت

زغال سنگ کک تجارتی سوده در چین

فروش زغال سنگ کک در چین به تجارتی پرسود تبدیل شده است و بررسی‌ها نشان می‌دهد تولیدکنندگان کک در استان شانشی چین شمال در ۱۳ ماه می به طور متوسط ۱۴ یوان سود بیشتری نسبت به معاملات ۱۱ ماه می بدست آورده‌اند. از طرفی قیمت مواد اولیه برای این صنعت کاهشی شده که نتیجه آن افت هزینه تمام شده تولید است. به گفته شماری از فعالان بازار تولیدکنندگان زغال سنگ کک به دلیل سودآوری بالای با تمام ظرفیت خود کار می‌کنند. جدیدترین آمار منتشر شده از صنعت کک‌سازی در چین نشان می‌دهد میزان ذخایر زغال سنگ کک‌سازی در میان ۲۳۰ شرکت چینی از سوم تا نهم ماه می با رشد هفتگی ۴.۷ درصدی تجربه کرد و مجموع آن ۷.۵۴ میلیون تن برآورد شد. همچنین در بنادر Rizhao و Qingdao در استان شاندونگ چین شرقی، ذخایر کک تا ۱۳ می به ۱.۷ میلیون تن رسید که بیانگر رشد ۲۰۰۰۰ تن در هفته است.

بازار زغال سنگ کک به بن‌بست رسید

تولیدکنندگان زغال سنگ کک در چین همچنان بر افزایش قیمت این محصول پافشاری می‌کنند ولی فولادسازان تاکنون زیر بار خرید این محصول با قیمت بالاتر نرفته‌اند. به گفته شماری از فولادسازان چینی معاملات کک با قیمتی بالاتر از نرخ فعلی حتی به بهای تعطیلی خطوط تولید فولاد در این کشور منعقد نخواهد شد. با این حال بروز کشمکش‌های طولانی‌مدت بر سر قیمت زغال سنگ از میزان تقاضا برای محصولات فولادی در این کشور نیز کاسته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =