• ۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۰
  • کد خبر: 54501
  • readingTime: ۲ دقیقه
ارز

گزارش‌های میدانی از کاهش شدید تقاضا در بازار ارز و طلای اصفهان در طول هفته پایانی اردیبهشت‌ماه خبر می‌دهد. فعالان بازار معتقدند سقوط نرخ دلار در بازار غیررسمی تقاضا را کاهش داده‌ است و اکنون همه منتظر ریزش بیشتر قیمت طلا و ارز هستند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بازار ارز و طلای اصفهان در طول هفته پایانی اردیبهشت‌ماه خلوت‌ترین روزهای سال را تجربه کرد. به تعبیر فعالان این بازارها هفته گذشته سطح تقاضا کاهش چشمگیری داشت. به خصوص با شدت گرفتن ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و طلا سطح تقاضا کاهش قابل توجهی داشت. یکی از فعالان بازار ارز اصفهان دراین‌باره به خبرنگار ایراسین می‌گوید: در تعطیلات نوروز هم سطح تقاضا تا این اندازه پایین نبود، بازار پس از ریزش نرخ دلار نیمه تعطیل بود. منابع مختلف مدعی‌اند نرخ دلار در بازار غیر رسمی در معاملات هفته گذشته به کمتر از ۵۷ هزار تومان کاهش یافت. قیمت تتر نیز در کانال کمتر از ۶۰ هزار تومان جا خوش کرده است و با وجود سقوط سنگین قیمت‌ها کسی حاضر به خرید نمی‌شود. یکی از فعالان بازار ارز اصفهان در این مورد می‌گوید: وقتی قیمت رو به بالا باشد تقاضا افزایش می‌یابد ولی وقتی قیمت کاهش پیدا کند همه منتظر خرید در قیمت‌های پایین‌تری هستند.

یکی از واسطه‌های خیابان سپه با توضیحات بیشتر در این باره ادامه داد: اگر این هفته دلار در حال افزایش از کانال ۶۵ هزار تومان بود اینجا خریدار صف می‌کشید ولی وقتی دلار کمتر از ۵۸ هزار تومان می‌رود با خودش می‌گوید در قیمت ۵۶ هزار تومان بخرم بهتر است. در بازار سکه و طلا نیز شرایط به همین منوال دنبال می‌شود. همراه با سقوط نرخ ارز در بازار غیررسمی، قیمت انس طلا در بازارهای جهانی نیز طی دو روز بیش از ۱۰۰ دلار کاهش پیدا کرد. سکه و طلای آبشده روی حمایت‌های قیمتی مهمی قرار دارند با این حال خبری از تقاضا در بازار طلا نیست. یکی از سکه‌فروشان بازار هنر اصفهان در مورد سطح تقاضا در محدوده قیمتی فعلی می‌گوید: دیروز به چند خریدار خرد به شوخی گفتم سکه را با قیمت ۱ میلیون تومان کمتر به آنها می‌فروشم ولی هیچ‌کدام قبول نکردند زیرا معتقدند قیمت‌ها بیشتر از این کاهش پیدا می‌کند. فعالان بازار طلای اصفهان معتقدند سطح تقاضا در این هفته پایین‌تر از تصور آنها بود و ادامه این شرایط بازار را مانند تابستان سال گذشته راکد می‌کند. یک طلا فروش واقع در بازار بزرگ اصفهان در این باره توضیح می‌دهد: بازار ارز و طلا تمام نشانه‌های رکود را دارد و به نظر دست‌کم چند ماهی در این محدوده باقی بماند.

سال گذشته نیز از نیمه اردیبهشت‌ماه قیمت ارز و طلا در بازار نزولی شد و نتیجه آن چهار ماه رکود سنگین در معاملات بازار آزاد و بازارهای غیررسمی بود. برخی از بازاریان معتقدند رکود فعلی بازار نیز دست‌کم برای ماه‌های آینده ادامه دار است و به دنبال آن خریداران مدام خرید خود را به تعویق می‌اندازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =