اتریوم

بازار ارزهای دیجیتال تا چند سال قبل به شدت توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا رد می‌شد ولی عصر پنج‌شنبه این کمیسیون برای نخستین‌بار تمام درخواست‌های ETF اتریوم را پذیرفت. اتریوم پس از بیت‌کوین دومین ارز راه‌یافته به صندوق‌های ETF است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا (SEC) عصر پنج‌شنبه تمام درخواست‌ها مبنی بر راه‌اندازی ETF استاپ اتریوم را تأیید کرد. برای نخستین‌بار SEC راضی به تأیید ETF ارز دیجیتالی به غیر از بیت‌کوین می‌شود. پیش از این حتی ETF بیت‌کوین نیز به سختی و با چند ماه تأخیر مورد قبول قرار می‌گرفت ولی اکنون اتریوم، ملکه ارزهای دیجیتال نیز مجوز راه‌اندازی ETF را دریافت کرد. این اقدام همیشه منجر به رشد قیمت ارزهای دیجیتال شده است. همین چند ماه قبل وقتی شایعه پذیرش ETF بیت‌کوین در بازار رمزارزها منتشر شد قیمت بیت‌کوین از کانال ۲۰ هزار دلار تا بیش از ۶۰ هزار دلار افزایش یافت. به صورت کلی تأیید هر نوع ETF توسط SEC به معنای آغاز یک روند صعود بلندمدت است. در سال‌های گذشته قیمت طلا و سایر فلزات نیز پس از تأیید صندوق‌های سرمایه‌گذاری رشد چشمگیری داشتند و اکنون فعالان بازار رمزارزها از رشد اتریوم و توکن‌های معروف این شبکه پس از تأیید ETF می‌گویند.

پیش‌بینی‌ها از رشد ۱۰۰ درصدی یا بیشتر قیمت اتریوم حکایت دارد. در ماه‌های گذشته بیت‌کوین موفق به شکست سقف تاریخی خود شد ولی اتریوم هنوز به سقف سال ۲۰۲۱ نزدیک نشده است. اکنون برخی از فعالان بازار در شبکه‌های اجتماعی از رشد قیمت اتریوم تا کانال ۱۰ هزار دلار یا بالاتر وعده می‌دهند.

سولانا گزینه‌های بعدی ETF

بازار ارزهای دیجیتال تا چند سال قبل با شدت توسط SEC رد می‌شد و هر سیاستی برای جلوگیری از انتشار آنها اعمال می‌شد ولی اکنون کارشناسان از احتمال پذیرش ETF سایر رمزارزها به خصوص سولانا در آینده نزدیک می‌گویند. سایر رمزارزها مانند بایننس‌کوین نیز مورد توجه تحلیل‌گران قرار دارند. آنها معتقدند SEC به زودی صندوق‌های ETF بیشتری از سایر رمزارزها را تأیید خواهد کرد و به این مسئله به معنای آغاز فصل جدیدی در بازار رمزارزهاست. پیش از این مدیرعامل ریپل پیش‌بینی کرده بود حجم بازار رمزارزها تا پایان سال ۲۰۲۴ به ۵ تریلیون دلار می‌رسد.

واکنش رمزارزها به پذیر ETF اتریوم

هفته گذشته وقتی نخستین شایعات، پذیرش ETF اتریوم را تأیید می‌کرد قیمت‌ها در بازار رمزارزها به شدت صعودی شد. بیت‌کوین تا کانال ۷۲ هزار دلار افزایش یافت و اتریوم بیش از ۲۰ درصد رشد کرد. اگرچه قبل از خبر تأیید ETF بازارها به دلیل انتشار داده‌های PMI فدرال رزرو ریزشی شد ولی اتریوم در این هفته رشد ۲۰ درصدی به ثبت رساند. پروژه‌های بزرگ شبکه اتریوم مانند چین‌لینک و متیک نیز در واکنش به این اخبار صعودی شدند. با این حال نزول پایان هفته دلیلی شد تا بیت‌کوین دوباره به سطح کمتر از ۷۰ هزار دلار کاهش پیدا کند.

اتریوم در صرافی‌های داخلی

یک ماه قبل وقتی قیمت تتر بالاتر از ۶۵ هزار تومان بود، هر اتریوم نیز با قیمتی بالاتر از ۲۰۰ میلیون تومان معامله می‌شد و در طول هفته گذشته با اینکه قیمت تتر به کمتر از ۵۸ هزار تومان سقوط کرد، قیمت اتریوم دوباره به سطح بالاتر از ۲۰۰ میلیون تومان رسید. در پایان هفته نیز هر اتریوم در صرافی‌های داخلی با قیمتی بالاتر از ۲۱۰ میلیون تومان معامله شد. داده‌ها نشان می‌دهد پس از انتشار خبر پذیرش ETF اتریوم حجم معاملات اتریوم در صرافی‌های داخلی نیز افزایش یافت. مشاهدات از چند صرافی داخلی نشان می‌دهد حجم معاملات اتریوم به بالاتر از ۱۵۰ اتریوم در طول روز رسیده‌است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =