رمز ارز

بازار رمزارزها در طول هفته گذشته کم‌نوسان بود ولی شاخص‌ها از ورود سرمایه‌گذاران جدید به این بازار خبر می‌دهد. اکنون احساسات فعالان بازار نسبت به رشد قیمت رمزارزها در ماه‌های آینده مثبت است و برخی اهداف قیمتی بیت‌کوین را نجومی اعلام می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت بیت‌کوین در طول هفته‌گذشته بین ۶۰ تا ۶۴ هزار دلار نوسان می‌کرد و به دنبال آن قیمت سایر رمزارزها نیز ثابت و یا در بیشتر مشاهدات اندکی کاهشی بود. با این حال افزایش استیک رمزارزهای محبوب بازار مانند اتریوم چشم‌انداز قیمتی رمزارزها در آینده‌ای نزدیک را مثبت نشان می‌دهد. اگرچه در همین هفته‌ها نیز تعدادی از رمزارزها با رشد قیمت چشم‌گیری صعودی هستند.

با این تحولات شاخص ترس و طمع در آخرین به روزرسانی در محدوده ۵۱ یعنی خنثی قرار گرفت و حجم بازار به ۲.۲۶ تریلیون دلار کاهش یافت. حجم بازار بیت‌کوین نیز در پایان هفته کمتر از ۱.۲ تریلیون دلار بود.

حجم معاملات صرافی‌های داخلی نصف شد

با ثبات قیمت بیت‌کوین و سایر رمزارزها حجم معاملات در صرافی‌های داخلی به شدت کاهش پیدا کرد و در بعضی از مشاهدات نزدیک به نصف شد. این مسئله به خصوص پس از کاهش قیمت تتر اتفاق افتاد. چند هفته قبل قیمت هر تتر تا بیش از ۷۰ هزار تومان افزایش یافت ولی امروز در کانال ۶۰ تا ۶۲ هزار تومان قرار دارد. به دنبال این اتفاق قیمت رمزارزها نیز نسبت به ریال کاهش پیدا کرد. قیمت بیت‌کوین به ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسید و هر اتریوم نیز در کانال ۱۷۰ میلیون تومان معامله شد.

پامپ‌های قیمتی ادامه دارد

با وجود ثبات قیمت بیت‌کوین و سایر رمزارزهای معتبر بازار، قیمت تعدادی از رمزارزها در طول هفته گذشته رشدهای شدیدی را تجربه کردند یا به قول فعالان این بازار پامپ شدند. شدیدترین پامپ قیمتی توسط رمزارز Celsius اتفاق افتاد. قیمت این رمزارز در یک رشد بیش از ۳۰۰ درصدی از حدود ۳۰ سنت به بیش از ۱ دلار رسید. سقف قیمت این رمزارز در بازار صعودی سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۸ دلار بود. دومین پامپ قیمتی توسط میم کوینی به نام Slothana انجام شد. قیمت این رمزارز بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافت و اکنون در محدوده ۳ سنت معامله می‌شود. در فاز صعودی بازار رمزارزها پامپ‌های قیمتی بسیاری به خصوص برای رمزارزهای گم‌نام بازار اتفاق می‌افتد. گاهی قیمت یک رمزارز در مدتی کمتر از ۲۴ ساعت بیش از چند هزار دلار افزایش پیدا می‌کند.

حال زار میم‌کوین‌ها

میم‌کوین‌های معروف بازار رمزارزها در طول هفته گذشته روند نزولی داشتند. دوج‌کوین کاهش قیمت ۴ درصدی در محدوده ۱۴ سنت معامله شد، شیبا نیز ۹ درصد از قیمت خود را از دست داد و رده یازدهم کریپتو رسید ولی قیمت PEPE نزدیک به ۱ درصد افزایش یافت. حجم معاملات میم‌کوین‌ها در طول هفته‌گذشته کاهش پیدا کرد، اگرچه آنها در ماه‌های گذشته بازدهی چند صد درصدی به ثبت رساندند ولی داده‌ها نشان می‌دهد اکنون مورد توجه فعالان بازار قرار ندارند.

پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین در هفته‌های آینده

قیمت بیت‌کوین و به دنبال آن بازار رمزارزها در طول هفته گذشته برمدار نزول قرار داشت. البته باید در نظر داشت سال‌های گذشته ۲ تا ۳ ماه پس از هر هاوینگ بازار رمزارزها کاهشی می‌شد و مجدد بر مدار صعود قرار می‌گرفت. امروز شاخص‌های مختلف نشان می‌دهد احساسات فعالان بازار نسبت به رشد قیمت بیت‌کوین و سایر رمزارزها مثبت است و در انتظار پایان اصلاح قیمتی بیت‌کوین هستند. اگرچه فدرال رزرو در هفته‌های گذشته بر ادامه سیاست‌های انقباضی تاکید کرد ولی شاخص‌ها از ورود سرمایه‌های جدید به بازار رمزارزها خبر می‌دهد. به همین دلیل بیشتر تحلیل‌گران آینده بازار رمزارزها به خصوص در سال ۲۰۲۴ را مثبت ارزیابی می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =