رمز ارز

داده‌های شبکه بیت‌کوین در طول هفته گذشته از خرید سنگین و خروجی کم‌سابقه بیت‌کوین از صرافی‌ها خبر می‌دهد. در فاز قبلی وقتی نهنگ‌ها تا این اندازه بیت‌کوین خریدند قیمت این رمزارز از کانال ۲۰ هزار دلار تا بیش از ۷۰ هزار دلار رشد کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، رویداد هاوینگ در شبکه بیت‌کوین ۲ ماه قبل انجام شد و به طور سنتی بازار رمزارزها ۲ تا ۳ ماه پس از این اتفاق وارد فاز صعودی خواهد شد. داده‌های شبکه نشان می‌دهد خروجی رمزارزها از صرافی‌ها شدت گرفته است. در بازار کریپتو خروجی رمزارز به معنای آغاز روندهای صعودی بلند مدت است زیرا سرمایه‌گذاران موجودی خود را به دید میان مدت به کیف‌های پول منتقل می‌کنند در مقابل تحلیل‌گران ورودی به صرافی‌ها را به نشانه آغاز روندهای نزولی تعبیر می‌کنند. در واقع سرمایه‌گذاران رمزارزها را وارد صرافی کرده‌اند تا به فروش برسانند.

جدیدترین داده‌های شبکه از خروجی سنگین صرافی‌ها در طول هفته گذشته خبر می‌دهد.

خروج کم سابقه رمزارز از صرافی‌ها / آیا صعود بیت‌کوین نزدیک است؟

داده‌های شبکه بیت‌کوین نشان می‌دهد نهنگ‌ها حجم سنگینی بیت‌کوین از صرافی‌ها خارج کرده‌اند. مشابه این اتفاق در سال ۲۰۲۰ و پیش از آغاز روند صعودی بیت‌کوین انجام شد. در آن سال قیمت بیت‌کوین از ۲۰ هزار دلار تا ۶۹ هزار دلار پیش‌رفت. امروز نیز با توجه به این حجم از خروجی برخی از فعالان این بازار قیمت احتمالی بیت‌کوین را بین ۹۰ تا ۱۲۰ هزار دلار می‌دانند. نهنگ‌ها در طول هفته‌های گذشته با شدت زیادی در حال خرید رمزارز به خصوص بیت‌کوین بودند.

نهنگ‌ها تنها در صرافی کراکن حدود ۱.۶ میلیارد دلار خرید انجام دادند و در نتیجه موجودی این صرافی به پایین‌ترین سطح از سال ۲۰۲۰ رسید.

خروج کم سابقه رمزارز از صرافی‌ها / آیا صعود بیت‌کوین نزدیک است؟

اواسط سال ۲۰۲۳ وقتی بیت‌کوین در کانال کمتر از ۲۰ هزار دلار نوسان می‌کرد نهنگ‌ها خرید سنگینی در صرافی کراکن انجام دادند و یک ماه بعد بیت‌کوین روند صعودی قدرتمندی به سوی کانال ۷۰ هزار دلار آغاز کرد. جدیدترین داده‌های شبکه نشان می‌دهد خرید فعلی نهنگ‌ها از صرافی کراکن به مراتب بیشتر از سال گذشته است.

با وجود این اخبار مثبت، بیت‌کوین معاملات هفته گذشته را در قیمت ۶۷ هزار دلار به پایان رساند. حجم بازار کریپتو به ۲.۵۳ تریلیون دلار رسید و شاخص ترس و طمع با رشد ۱ واحدی به عدد ۶۰ یعنی طمع رسید.

خوش‌بینی به کریپتو در اوج تاریخی

کارشناسان و تحلیل‌گران سرشناس بازار رمزارزها در طول هفته‌های گذشته تحلیل‌های روشنی نسبت به آینده بازار ارائه کردند. سایکلوپ تحلیل‌گر معروف بازار رمزارزها مدعی شد قیمت بعضی از رمزارزها در ماه‌های آینده بازدهی بیش از ۱۰۰ برابری خواهند داشت. این تحلیل‌گر با اشاره به ورود شرکت‌های بزرگی مانند بلک راک گفت در سال ۲۰۲۴ شاهد بزرگترین آلت سیزن تاریخ هستیم. داده‌های شبکه نیز از خرید سنگین نهنگ‌ها حکایت می‌کند. هفته گذشته یک نهنگ تنها در یک روز ۴۵ میلیون دلار از رمزارزهای شبکه اتریوم خرید کرد. البته باید در نظر داشت سال ۲۰۲۱ پیش از سقوط سنگین بازار رمزارزها نیز همین جنس تحلیل‌ها در فضای مجازی منتشر می‌شد. در آن سال برخی قیمت تقریبی بیت‌کوین را در کانال ۱۰۰ هزار دلار تخمین می‌زدند ولی بیت‌کوین و کریپتو در اوج خوش‌بینی‌ها فروریختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =