رمز ارز

نوسانات قیمت شت‌کوین‌ها در طول هفته‌های گذشته افزایش یافته‌ است. تعداد کمی از آنها در مدت کوتاهی چند برابر می‌شوند و در مقابل ارزش شت‌کوین‌های زیادی تنها در مدت چند دقیقه به صفر می‌رسد یا امکان نقد کردن آنها وجود ندارد. برخی در شبکه‌های اجتماعی مدعی‌اند در ازای دریافت هزینه VIP به کاربران شت‌کوین‌های مستعد رشد معرفی می‌کنند ولی کاربران از عملکرد آنها رضایت ندارند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بازار رمزارزها در یک سال گذشته روند صعودی داشت و بیت‌کوین موفق به ثبت سقف تاریخی جدیدی در محدوده ۷۴ هزار دلار شد. رشد خیره‌کننده تعدادی از شت‌کوین‌ها در هفته‌های اخیر برخی را برای سرمایه‌گذاری در در سیاه چاله‌های کریپتوکارنسی تحریک کرد. فعالان این بازار به رمزارزهای فاقد پروژه شت‌کوین می‌گویند. در این بخش از بازار رمزارزها امکان ثبت بازدهی رویایی در بازه زمانی کوتاه وجود دارد و در مقابل امکان ریزش‌های ناگهانی و صفر شدن سرمایه فعالان بازار نیز زیاد است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد نوسانات شت‌کوین‌ها در طول هفته گذشته زیاد بود. در نیمه سبز بازار بازدهی رویایی برای چند رمزارز گم‌نام رقم خورد. برای مثال قیمت رمزارز Hawk Tuah در یک هفته ۵۵ برابر رشد کرد. قیمت رمزارز LandWolf نیز از شنبه گذشته تا کنون ۳۷۰ درصد افزایش یافت. برخی در شبکه‌های اجتماعی با استناد بر رشد این رمزارزها مدعی‌اند در صورت عضویت در کانال VIP آنها شت‌کوین‌های مستعد رشد در کوتاه مدت را معرفی می‌کنند در حالی که احتمال صفر شدن یک شت‌کوین به مراتب بیشتر از رشد قیمت آن است.

رمزارز Block Chain People توسط چند کاربر برای رشد در کوتاه مدت معرفی شد. این رمزارز در ابتدا رشد قابل توجهی به ثبت رساند ولی پیش از اینکه کسی موفق به فروش آن شود با ریزش ۹۷.۴ درصدی در یک هفته مواجه شد. با این حساب اگر ۱۰۰ میلیون تومان از این شت‌کوین را خریداری کرده باشید، اکنون حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان سرمایه دارید، ضمن اینکه همین ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیز به سختی نقد می‌شود.

هیجانات وحشتناک در سیاه‌چاله‌ بازار رمزارزها / رویا فروشی در ترسناک‌ترین بخش کریپتوکارنسی

با وجود اینکه تصور می‌شود امکان نقد کردن این رمزارزها پس از رشد ابتدایی وجود دارد ولی بسیاری از کاربران موفق به فروش آنها نمی‌شوند و قیمت شت‌کوین خیلی سریع به سمت صفر شدن حرکت می‌کند. ریزش ۹۹ درصدی و بیشتر از آن اتفاق طبیعی در بازار رمزارزها به خصوص در سیاه‌چاله شت‌کوین هاست و کارشناسان بارها برای ریسک سرمایه‌گذاری در این بخش از بازار هشدار داده‌اند.

در طول هفته گذشته با وجود جو مثبت بازار رمزارزها قیمت ۳ شت‌کوین بیش از ۵۰ درصد کاهش پیدا کرد و این اتفاق بارها در بازار رمزارزها تکرار شده‌است. با این وجود در شبکه‌های مجازی برخی از کاربران پرطرفدار با دریافت حق عضویت چند میلیونی در ماه مدعی معرفی شت‌کوین‌های مستعد رشد هستند ولی بسیاری از کاربران گزارش می‌دهند سودی از عضویت در این کانال‌های VIP به دست نیاورده‌اند.

با وجود پیگیری، مدیران این صفحات راضی به گفت‌وگو پیرامون این موضوع نشدند. ضمن اینکه هر گونه اظهار نظر منفی در پایین پیام‌ها را خیلی سریع مسدود می‌کنند. این کانال‌ها از کاربران تعهدنامه‌هایی دریافت می‌کنند تا ریسک هر اقدامی را به سرمایه‌گذار منتقل کنند، ضمن اینکه بسیاری از آنها در ایران حضور ندارند. کاربران زیادی نسبت به زیان سنگین خود در معاملات شت‌کوین‌ها گزارش می‌دهند، آنها در ابتدا فریب تبلیغات گستره صاحبان VIP را خورده‌اند و سپس سرمایه خود را در مدت کوتاهی از دست داده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =