آلت سیزن

قیمت بیت‌کوین برای پنجمین بار در ماه‌های گذشته به کانال ۷۰ هزار دلار رسید ولی در آخرین ساعات روز جمعه دوباره این سطح را از دست داد. داده‌های شبکه، اطلاعات نگران‌کننده‌ای از توقف روند نزولی بیت‌کوین یا سایر رمزارزها ارائه نمی‌دهد ولی تحلیل‌گران از آغاز آلت سیزن در آینده نزدیک می‌گویند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت بیت‌کوین در روز سه‌شنبه هفته گذشته وارد کانال ۷۰ هزار دلار شد و در روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه نیز با قیمتی بالاتر از ۷۰ هزار دلار معامله شد. بیت‌کوین روز جمعه به یک قدمی کانال ۷۲ هزار دلار رسید ولی با انتشار اخبار مثبت از فدرال رزرو تا کانال ۶۸ هزار دلار ریخت. داده‌های اقتصادی مثبت با تقویت شاخص دلار همراه بود، ضمن اینکه ریزش سنگین انس طلا در بازارهای جهانی نیز جو حاکم بر بازار رمزارزها را ریزشی کرد تا بیت‌کوین برای چندمین‌بار در ماه‌های گذشته برای عبور از سطح ۷۰ هزار دلار ناتوان باشد.

پادشاه ارزهای دیجیتال برای بار پنجم در ماه‌های اخیر به کانال ۷۰ هزار دلار رسیده بود ولی هرگز موفق به ماندن در این محدوده نشده است. با این حال شاخص ترس و طمع در پایان معاملات هفتگی در عدد ۶۱ یعنی طمع باقی ماند ولی حجم بازار رمزارزها با کاهش بیش از ۳ درصدی به ۲.۵۵ تریلیون دلار رسید. قیمت ریالی بیت‌کوین پس از این اتفاق در کانال ۴ میلیارد تومان باقی‌ماند. داده‌های شبکه خروجی حجم زیادی بیت‌کوین از صرافی‌ها حکایت دارد، ضمن اینکه ورود پول ETF های بیت‌کوین در هفته گذشته افزایش چشم‌گیری داشت.

سقف شکنی بایننس کوین

توکن صرافی بایننس BNB هفته گذشته سقف تاریخی جدیدی در محدوده ۷۲۰ دلار به ثبت رساند. در ماه‌های گذشته با وجود ثبت سقف تاریخی جدید توسط بیت‌کوین ولی سایر رمزارزهای معتبر بازار حتی به سقف تاریخی خود نزدیک نشده‌اند. اتریوم با وجود تأیید ETF هنوز تا سقف ۴۸۹۱ دلار فاصله دارد، قیمت سولانا در سال جاری در محدوده بالای ۲۰۰ دلار فشار فروش زیادی داشت در حالی که سقف تاریخی این رمز ارز در محدوده ۲۶۰ دلار قرار دارد و سایر رمزارزهای معتبر بازار مانند ریپل، چین‌لینک و متیک نیز تا سقف‌های تاریخی خود فاصله زیادی دارند. فعالان بازار فاصله این رمزارزها تا سقف تاریخی را به عنوان فرصت سرمایه‌گذاری تعبیر می‌کنند. به عقیده آنها قیمت رمزارزها معتبر بازار در ماه‌های آینده به سقف تاریخی خود می‌رسند.

آلت سیزن نزدیک است؟

تحلیل‌گران در طول هفته گذشته از احتمال وقوع آلت‌سیزن در بازار رمزارزها خبر دادند. در بازار رمزارزها پس از هر مرحله رشد قیمت بیت‌کوین، قیمت سایر رمزارزها نیز صعودی می‌شود. به مرحله افزایش قیمت سایر رمزارزها آلت سیزن می‌گویند. در آلت‌سیزن قبلی متیک ۳ سنتی تا ۳ دلار پیش‌روی کرد و رمزارزهای معتبر بازار نیز به سقف تاریخی جدیدی دست پیدا کردند. در پایان هفته نزولی شدن شاخص دامیننس بیت‌کوین و صعود شاخص دامیننس اتریوم احتمال وقوع آلت سیزن در آینده نزدیک را تأیید می‌کند.

حماسه نات‌کوین در صرافی‌های داخلی

ارزش معاملات نات‌کوین در صرافی‌های داخلی طی هفته گذشته به بیش از چند هزار میلیارد تومان رسید. هر عدد نات‌کوین برای نخستین بار با قیمتی کمتر از ۳۰۰ تومان در صرافی‌های داخلی لیست شد و در طول هفته گذشته به بالاتر از ۱,۸۰۰ تومان رسید. در پایان هفته نیز با وجود ریزش قیمت رمزارزها، هر نات‌کوین با بهایی بالاتر از هزار تومان معامله شد. بررسی حجم معاملات در صرافی‌های داخلی نشان می‌دهد عطش خرید و نگه‌داری نات‌کوین با هدف سرمایه‌گذاری در میان کاربران ایرانی بالاست و همین مسئله حجم معاملات نات‌کوین را هزار میلیاردی کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =