محمد میرزایی

محمد میرزایی، کارشناس بازارهای مالی می‌گوید: از نگاه سرمایه‌گذاری شرایط برای صعود بیت‌کوین باتوجه به کاهش نرخ تورم سالانه و انتخابات در آمریکا برای بلندمدت فراهم است. همچنین از لحاظ تکنیکالی بیت‌کوین در تایم فریم هفتگی ضعفی از خود نشان نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بیت‌کوین در آخرین روزهای هفته گذشته در مسیر صعودی حرکت کرد تا دوباره کانال ۶۰ هزار دلار را از آن خود کند. اگرچه بازار ارزهای دیجیتال روز گذشته رخت سرخ بر تن داشتند و در زمان نگارش این گزارش، بیت کوین در سطح ۶۴ هزار و ۸۸ دلار معامله می‌شد. ولی کارشناسان عقیده‌اند این نزول به منزله اصلاح در مسیر صعود است و بازار ارزهای دیجیتال با لیدری بیت‌کوین تا پایان سال ۲۰۲۴ یک رالی صعودی را تجربه خواهند کرد.

محمد میرزایی، کارشناس بازارهای مالی در رابطه با پیش‌بینی روند آتی بیت کوین به خبرنگار ایراسین می‌گوید: دو سناریوی نزولی و صعودی از حدود دو ماه پیش برای کریپتو وجود داشت که بازار سناریوی نزولی را در پیش گرفت. مطابق تصویر زیر، سقف و کف این سناریوی نزولی برای بیت کوین به ترتیب ۵۳ هزار و ۴۲۸ دلار و ۵۴ هزار و ۴۲۲ دلار بود که بازار به این نواحی برخورد کرد و پس از اینگالف این نواحی مسیر نزول خود را ادامه داد. سپس بازار پس از برخورد به ناحیه ۵۴ هزار دلار روند عکسی را شروع کرد.

شرایط برای صعودی بیت کوین فراهم است/ رخت سبز بر تن کریپتو تا پایان سال ۲۰۲۴

به اعتقاد این کارشناس بازارهای مالی اکنون انتظار شکل‌گیری یک روند صعودی قوی برای کریپتو به ویژه بیت کوین وجود دارد. میرزایی در این بار توضیح می‌دهد: از لحاظ تکنیکالی بیت کوین در تایم فریم هفتگی ضعفی از خود نشان نمی‌دهد. علاوه بر این فاکتورهای فاندامنتال و اتفاق‌های سیاسی روند اصلاحی بیت‌کوین را کمرنگ خواهد کرد و منجر به صعودی پایدار برای کریپتو در هفت تا هشت ماه آینده می‌شود. البته این سناریو از نگاه سرمایه‌گذاری است و شرایط برای تریدرها متفاوت خواهد بود.

وی ادامه می‌دهد: من فکر می‌کنم اگر بیت کوین عددهای ۴۵ تا ۴۶ هزار دلار را از دست دهد، مسیر دشواری پیش روی آن قرار خواهد گرفت و برای ادامه روند صعودی وارد یک اصلاح قیمتی یا زمانی می‌شود. اگرچه روند فعلی بیت کوین را با توجه به تئوری‌های سابق، یک روند نزولی می‌دانم. ولی این نزول در دوره زمانی یک تا سه ماهه است و نزول اصلی بازار همواره در دوره زمانی یک تا سه ساله رخ می‌دهد. در نتیجه من فکر می‌کنم بازار روند اصلاحی خود را ادامه خواهد تا اولین نشانه صعود را از خود نشان دهد.

میرزایی با اشاره به دو نقطه مهم از نظر نقدینگی برای بیت کوین بیان می‌دارد: کف اولین ناحیه نقدینگی حوالی ۵۸ هزار و ۴۰۰ دلار و سقف آن ۶۳ هزار و ۸۷۰ دلار است. زمانی که بازار به سقف این ناحیه برخورد کند، انتظار من به عنوان یک سرمایه گذار شروع روند صعودی بیت کوین است. در خصوص تأیید این سیگنال نیز بازار باید مجدد با ناحیه ۶۵ هزار و ۶۰۰ دلار به عنوان کف ناحیه و ۶۷ هزار و۳۶۰ دلار را به عنوان سقف آن برخورد کند. اگر بیت کوین سقف این ناحیه را پشت سر بگذارد، بازار روند صعود قوی را طی ماه‌های آتی طی خواهد کرد.

رشد بیت کوین درپی کاهش نرخ تورم سالانه آمریکا

این کارشناس بازارهای مالی با اشاره به کاهش نرخ تورم سالانه در آمریکا به عنوان نشانه‌ای دیگر برای صعودی شدن کرپیتو می‌گوید: با توجه به نمودار ذیل، پایین آمدن نرخ تورم آمریکا از کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو حکایت می‌کند. همچنین کاهش نرخ بهره بر پول‌پاشی و نرخ دلار تأثیرگذار است. به عبارت دیگر کاهش نرخ بهره منجر به افت ارزش دلار می‌شود و به دنبال این موضوع ارزش طلا و بیت کوین جهش خواهد کرد. درواقع روند افزایشی نقدینگی منجر به رشد ارزش دارایی‌های از قبیل کامودیتی‌ها می‌شود که بیت کوین نیز از آن مستثنی نیست.

شرایط برای صعودی بیت کوین فراهم است/ رخت سبز بر تن کریپتو تا پایان سال ۲۰۲۴

انتخاب ترامپ به نفع بیت کوین

میرزایی عقیده دارد انتخابات آمریکا در آبان ماه سال جاری و شانس بالای ترامپ برای پیروزی در انتخابات نوید روند صعودی بیت کوین در ماه‌های آینده را می‌دهد زیرا نوع نگاه و موضع ترامپ به اقتصاد مشخص است و پیش‌تر نیز شاهد رشد کریپتو در دوران ریاست جمهوری ترامپ بودیم. این کارشناس بازارهای مالی درباره تأثیر انتخابات آمریکا بر کریپتو توضیح می‌دهد: ترور نافرجام ترامپ طی روزهای اخیر شانس او را برای ریاست جمهوری آمریکا بسیار افزایش داد و با آمدن ترامپ انتظار می‌رود نرخ تورم و بهره بانکی کاهش یابد. درنتیجه شرایط برای روند صعود قوی بیت‌کوین در بلندمدت فراهم خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =