نات کوین

داده‌های تورمی فدرال رزرو و لیست شدن نات‌کوین در صرافی‌های معتبری مانند بایننس دو خبر مهم برای بازار رمزارزها در طول هفته گذشته بود. رمزارزها نیز در واکنش به این دو خبر صعودی شدند و رشدهای چشم‌گیری به ثبت رساندند. از طرفی با لیست شدن نات‌کوین اکنون پیش‌بینی‌های بسیاری از ۱ دلاری شدن این میم‌کوین شنیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بازار رمزارزها در روزهای گذشته دو خبر مهم داشت. نخستین خبر کاهش ۰.۱ درصدی نرخ تورم در آمریکا بود. قیمت رمز ارز پس از انتشار این خبر با سرعت صعودی شد و بیت‌کوین از مرز ۶۶ هزار دلار عبور کرد. به صورت کلی بازارهای ریسکی و کامودیتی‌ها واکنش مثبتی به کاهش نرخ تورم داشتند. دومین خبر نیز لیست شدن ارز نات‌کوین در صرافی‌های معتبر جهان به ویژه بایننس بود.

نات‌کوین ارز یک بازی موبایل است و از ماه‌های گذشته اخبار ضد و نقیضی درباره لیست شدن یا نشدن این ارز منتشر می‌شد. برخی در شبکه‌های اجتماعی وعده‌های فراتر از انتظار بسیاری درباره قیمت نات‌کوین در آینده نزدیک ارائه می‌دادند و در مقابل برخی از کارشناسان لیست شدن نات‌کوین را خوش‌خیالی عنوان می‌کردند. به‌هرحال نات‌کوین لیست شد و در نخستین عرضه هر نات‌کوین به قیمتی بیش از ۱ سنت رسید و پس از آن ریزشی شد.

پیش‌بینی قیمت نات‌کوین

لیست شدن نات‌کوین در صرافی‌های معتبری مانند بایننس به تعبیر بسیاری از کارشناسان به دور از انتظار بود. با این وجود نات‌کوین لیست شد و قیمت هر میلیون نات‌کوین نیز به ۱۰ هزار دلار رسید. در هنگام لیست شدن نات‌کوین از نظر حجم بازار رتبه ۷۵ را داشت و تا روز شنبه به رتبه ۱۱۰ بازار رسید. برخی از فعالان بازار با خوش‌خیالی از احتمال افزایش قیمت نات‌کوین تا اعدادی بالاتر از ۱ دلار وعده می‌دهند. در این صورت حجم بازار نات‌کوین به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار می‌رسد و به ارز چهارم بازار رمزارزها تبدیل خواهد شد.

در طول سال‌های گذشته پروژه‌های زیادی شبیه به نات‌کوین معرفی شدند و ارز آنها در ابتدا ارزش زیادی داشت ولی امروز هیچ نشانه‌ای از آنها وجود ندارد. با این حال نات‌کوین تا کنون برخلاف نظر کارشناسان و تحلیل‌گران در قیمت بالایی مورد معامله قرار گرفته است. تا چند هفته قبل افراد بسیاری به نات کوین برچسب کلاهبرداری می‌زدند. پاول دورف مدیرعامل تلگرام در مورد نات‌کوین‌های شخصی خودش می‌گوید: من این کوین‌ها را تا زمانی که به ۶۸۰ میلیون دلار تبدیل شوند، نگهداری خواهم کرد و سپس آنها را به منظور خرید سرورهای بیشتر برای تلگرام استفاده خواهم کرد.

با این وجود به نظر می‌رسد نات‌کوین با حمایت خاص سلبریتی‌ها اکنون در آستانه تبدیل شدن به یکی از بزرگترین ارزهای بازار است. همانطور که دوج‌کوین با حمایت ایلان ماسک به یکی از ارزهای معتبر بازار رمزارزها تبدیل شد اکنون نات‌کوین مورد حمایت پاول دورف قرار دارد.

بازار ارزهای دیجیتال در هفته خاص اخبار

بازار ارزهای دیجیتال هفته گذشته را بر مدار نزول آغاز کرد ولی با انتشار داده‌های تورمی و سپس لیست شدن نات‌کوین خیلی سریع صعودی شد تا اتریوم به کانال ۳ هزار دلار بازگردد، سولانا در یک هفته بیش از ۱۸ درصد رشد کرد و چین‌لینک به کانال ۱۶ دلار افزایش یافت. با این حال کاهش ارزش تتر در معاملات هفته گذشته بازدهی ریالی بسیاری از رمزارزها را منفی کرد. قیمت رمزارزها با دلار صعود کرد ولی نسبت به ریال تغییر خاصی نداشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =