آئین آغاز عملیات اجرایی ساخت فتوت‌خانه غدیر به همت فولاد مبارکه

بزرگ‌ترین کتابخانه تخصصی دفاع مقدس و مقاومت کشور در اصفهان با تعداد ۲۴ هزار جلد کتاب افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، آئین افتتاحیه بزرگترین کتابخانه تخصصی دفاع مقدس و مقاومت کشور با تعداد ۲۴ هزار جلد کتاب به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر بعد از ظهر پنج شنبه برگزار شد.

سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در این آیین افتتاحیه با تسلیت شهادت جانسوز رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی و همراهان شهید ایشان، گفت: اگر به پیشینه اصفهان در ایام نهضت حضرت امام خمینی (ره) توجه و نقش اصفهان را در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی بررسی کنیم، در می‌یابیم که اصفهان نقش بی‌بدیل و یگانه‌ای را در این دوران بازی کرده است.

وی ادامه داد: مردم اصفهان تلاش کردند تا با مجاهدت و ازخودگذشتگی ذیل نگاه و رویکرد رهبر کبیر انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف حرکت کنند.

استاندار اصفهان نقش مردم این استان را در دوران دفاع مقدس بی‌بدیل و اثرگذار دانست و اظهار کرد: در دفاع مقدس نیز اثرگذاری مردم اصفهان از گوشه گوشه مرزهای ایران اسلامی و خنثی کردن فتنه‌هایی که ابتدای انقلاب مردم را آزار می‌داد مثال زدنی است.

مرتضوی گفت: با گذشت چند دهه از آن دوران امروز می‌دانیم که به دلیل کم‌توجهی‌هایی که به این پیشنه هویتی شده است، نسل‌های بعدی در ارتباط حداقلی با این پیشینه فرهنگی خود دچار شکاف هستند.
وی ادامه داد: حال شاهد هستیم که فاصله گرفتن نسل نوجوان و جوان از مؤلفه‌های هویتی مجالی را برای فتنه‌انگیزی دشمنان باز می‌کند.

استاندار اصفهان گفت: احداث کتابخانه تخصصی دفاع مقدس و مقاومت می‌تواند پیوند دهنده نسل جوان با پیشینه‌های هویتی خود باشد.

مرتضوی ضمن قدردانی از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، ادامه داد: در منظومه‌های حرکتی که در مجموعه‌های فرهنگی و آموزشی رقم می‌خورد بایستی پیوست‌هایی برای مرتبط کردن جامعه هدف که نسل نوجوان و جوان هستند با این مجموعه کتابخانه برقرار شود.

بزرگ‌ترین کتابخانه تخصصی دفاع مقدس و مقاومت کشور در اصفهان افتتاح شد

محمد رضایی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان در این برنامه اظهار کرد: تعداد آثار این کتابخانه به نیت ۲۴ هزار شهید استان اصفهان در نظر گرفته شده است و در کنار کتابخانه سنتی، کتابخانه دیجیتال نیز داریم.

وی ادامه داد: در سرور مرکزی امکان ذخیره بیش از یک میلیون کتاب برای دانشجویان و محققان وجود دارد و در کنار آنها سالن مطالعه نیز راه اندازی خواهد شد.

بزرگ‌ترین کتابخانه تخصصی دفاع مقدس و مقاومت کشور در اصفهان افتتاح شد

رضایی خاطر نشان کرد: تمامی تجهیزات موزه دفاع مقدس نصب شده و تنها بحث محتوای آن باید اجرایی شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با اشاره به شروع عملیات اجرایی فتوت خانه غدیر گفت: ترویج معنویت و ذکر مولی علی (ع) و شهامت، پهلوانی و فتوت در بین جوانان محوریت این مجموعه خواهد بود.

وی همچنین با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر تصریح کرد: علاوه بر سلحشوری، خط شکنی و سایر ویژگی‌های بارز شهدا می‌توان عقل و عقلانیت را محور عملیات‌های دفاع مقدس دانست که این ویژگی‌ها نیز باید در مرکز برنامه‌ها و فعالیت‌های حاضر باشد.

در ادامه نیز از خانواده شهید جعفرزاده تکریم و تجلیل به عمل آمد.

بزرگ‌ترین کتابخانه تخصصی دفاع مقدس و مقاومت کشور در اصفهان افتتاح شد

شایان ذکر است این برنامه با حضور امام جمعه اصفهان، استاندار، شهردار، اعضای شورای شهر، فرمانده سپاه صاحب‌الزمان، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، فرمانده پایگاه هوانیروز شهید وطن‌پور، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، مدیر حوزه هنری، سرپرست اداره ورزش و جوانان و تنی چند از مقامات لشکری و کشوری و مدیران و مسئولین استان در محل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان اصفهان برگزار شد.

بزرگ‌ترین کتابخانه تخصصی دفاع مقدس و مقاومت کشور در اصفهان افتتاح شد

بزرگ‌ترین کتابخانه تخصصی دفاع مقدس و مقاومت کشور در اصفهان افتتاح شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =