• ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
  • کد خبر: 54964
  • readingTime: ۲ دقیقه
سیم کارت

گران‌ترین شماره‌های سیم‌کارت در شهر اصفهان متعلق به کد ۱۱۸ با پیش‌شماره ۰۹۱۳ است. موبایل فروشان عقیده دارند این کد اصیل توسط افراد معروف شهر استفاده می‌شود به همین دلیل کف قیمت آن حدود ۲۰۰ میلیون تومان است و تا ده‌ها میلیارد تومان پیش‌می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، گران‌ترین خطوط تلفن همراه کشور متعلق چند کد خاص از پیش‌شماره ۰۹۱۲ هستند و پس از آنها گران‌ترین خط کشور کد قدیمی ۱۱۸ از پیش‌شماره ۰۹۱۳ است. گفت‌وگو با فروشندگان سیم‌کارت نشان می‌دهد تنها به دلیل قدیمی بودن کد ۱۱۸ قیمت آن نسبت به سایر کدها به مراتب بالاتر است. امروز کد ۱۹۲ با پیش‌شماره ۰۹۱۳ کمتر از ۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود، اگر شماره‌های بعد از ۱۹۲ رند باشد قیمت تا ۵۰ میلیون تومان نیز پیش‌می‌رود ولی کف قیمت کد ۱۱۸ حدود ۲۵۰ میلیون تومان اعلام می‌شود.

شماره‌های معمولی و غیر رند کد ۱۱۸ که همگی کارکرده هستند با قیمت چند صد میلیون تومانی برای فروش آگهی شده‌اند. در یک آگهی فردی دو شماره با کد ۱۱۸ و اعداد غیررند را هر کدام با قیمت ۲۵۰ میلیون تومان به فروش گذاشته است. این شماره‌ها در حد صفر هستند یعنی پیش از این مورد استفاده قرار گرفته‌اند. یک موبایل فروش در خیابان فردوسی شماره با کدد ۱۱۸ و شماره نسبتاً رند را با قیمت ۴۷۰ میلیون تومان برای فروش آگهی کرده‌است. این خط نیز کارکرده است ولی قرار گرفتن دو عدد ۳ در ادامه کد ۱۱۸ قیمت آن را تا نزدیک نیم میلیارد تومان افزایش می‌دهد.

متقاضیان کد ۱۱۸ با کارکرد صفر نیز باید بیش از ۶۰۰ میلیون تومان برای خرید یک سیم‌کارت هزینه کنند. یک موبایل فروش دیگر در خیابان فردوسی خط ۰۹۱۳۱۱۸ و دو تکرار عدد ۸ را با قیمت ۶۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رساند. اگر شماره‌های این کد قدیمی و اصیل کمی رند باشند یا زیبا تلفظ شوند قیمت آنها بالاتر از ۱ میلیارد تومان است.

یک موبایل فروش در خیابان نظر دو شماره از کد ۱۱۸ را با قیمتی بالاتر از ۱ میلیارد تومان آگهی کرده است. شماره اول با ۰۹۱۳۱۱۸۱۱ آغاز می‌شود، این خط صفر ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. شماره دوم کارکرده است ولی قیمت آن ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام می‌شود. خطوط رود کد ۱۱۸ به صورت سلیقه‌ای قیمت‌گذاری می‌شوند و گاهی تا بیش از چند میلیارد تومان قیمت دارد. موبایل‌فروشان معتقدند این کد قدیمی و اصیل در حقیقت اصالت صاحب آن را نشان می‌دهد زیرا بزرگان شهر اصفهان نیز از این کد خاص استفاده می‌کنند. بررسی‌ها نیز نشان می‌دهد دست‌کم ده‌ها شماره خاص از کد ۱۱۸ متعلق طلافروشان، پزشکان و انبوه سازان شهر است. خطوط این افراد بیش از ده‌ها میلیارد تومان قیمت‌گذاری می‌شود ولی حاضر به فروش نیستند.

یک موبایل فروش در خیابان احمدآباد به خبرنگار ایراسین گفت دو شماره رند با کد ۱۱۸ متعلق به یک طلا فروش و یک کامیون فروش در شهر اصفهان است. استفاده افراد به‌نام و با نفوذ شهر از کد ۱۱۸ با پیش‌شماره ۰۹۱۳ دلیلی شده تا شماره‌های این کد با نجومی‌ترین قیمت ممکن خرید و فروش شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =