بازار طلا

نوسانات بازار سکه و طلا در معاملات هفته گذشته کاهش پیدا کرد. با این حال نوسانات سنگین انس طلا در پایان هفته و نمودارهای قیمتی در بازار طلا خبر از آغاز یک موج قیمتی جدید در بازار طلا را دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، نوسانات در بازار طلا و سکه به پایین‌ترین میزان در هفته‌های گذشته رسید و به تعبیر تحلیل‌گران، بازار داخلی طلا در رکود کامل به سر می‌برد. اگرچه تعطیلی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در هفته دوم خرداد نیز دلیلی شد تا حجم معاملات کاهش پیدا کند ولی گزارش‌ها از افت تقاضا در بازار خبر می‌دهد. فرشاد محمدی فعال بازار طلای اصفهان دراین‌باره به خبرنگار ایراسین گفت: ۶ ماه گذشته حتی در تعطیلات نوروز هم تقاضا در بازار تا این مقدار پایین نبود. در بازار طلای آبشده نوسانات به کمترین میزان در طول ۱۶ هفته گذشته رسید. با این حال طلای آبشده در کانال ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باقی ماند.

بازار طلا در آرامش قبل از طوفان / پیش‌بینی قیمت طلا در هفته پیش‌رو

فشردگی قیمت طلای آبشده در معاملات هفته گذشته با واکنش‌های متفاوتی از سوی فعالان بازار مواجه شد. محمدی در این باره گفت: بعضی از همکاران می‌گویند فشردگی قیمت طلای آبشده این هفته شکسته می‌شود تا بازار وارد یک روند نزولی یا صعودی شود. طلای آبشده برای ادامه روند صعودی باید از محدوده ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار و سپس ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان عبور کند و در مقابل برای ریزش نیز در یک قدمی کف حمایتی ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار و سپس ۱۴ میلیون تومان قرار دارد. محمدی فعال بازار طلای اصفهان در این باره گفت: تا زمانی‌که تمام متغیرهای سیاسی از جمله نتیجه انتخابات شفاف نشود بازار طلا موج نزولی یا صعودی قوی ندارد. در بازار سکه امامی نیز همین تحلیل مطرح می‌شود.

فعالان بازار سکه معتقدند تا پایان انتخابات نباید منتظر افزایش یا کاهش شدید قیمت سکه بود. بازار سکه هفته کم‌نوسانی را پشت سر گذاشت ولی برای چندمین هفته متوالی در کانال ۴۰ میلیون تومان پر تقاضا بود.

بازار طلا در آرامش قبل از طوفان / پیش‌بینی قیمت طلا در هفته پیش‌رو

در بازار سکه امامی نیز مانند طلای آبشده قیمت‌ها در یک محدوده کوچک نوسان می‌کند. محمدی در این باره گفت: نمودار قیمت سکه نیز مانند طلای آبشده یک مثلث ساخته و به انتهای آن نزدیک می‌شود. ریزش قیمت انس طلا در پایان هفته گذشته دلیلی شد تا بسیاری از فعالان بازار از احتمال شکست رو به پایین قیمت طلای آبشده و سکه امامی در معاملات هفته جاری بگویند. در صورت نزولی شدن قیمت سکه، نخستین محدوده حمایتی ۳۹ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است. سکه در ماه گذشته ۳ مرتبه تا ۳۹ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان کاهش یافت ولی هر بار با افزایش تقاضا به مدار صعود برگشت. در واقع بازار طلا و سکه در میان مقاومت‌ها و حمایت‌های قوی قرار دارد. محمدی درباره این محدوده‌های قیمتی گفت: قیمت‌ها تا کمی بالا می‌رود همه به شدت فروشنده می‌شوند و تا پایین می‌آید همه خریدارند، پس تا زمانی که از این بازه خارج نشود نباید در انتظار روند صعودی یا نزولی قوی باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =