بازار طلا

نوسانات قیمت سکه در بازار داخلی طی هفته‌های گذشته کاهش یافت ولی فعالان بازار از نوسانات هیجانی در بازار طلای آبشده خبر می‌دهد با این وجود انتظار می‌رود تا پایان انتخابات ریاست جمهوری تنها انس طلا عامل نوسان قیمت در بازار داخلی باشد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بازار سکه و طلا از نیمه دوم اردیبهشت کم نوسان شد و به تعبیر فعالان این بازار به رکود فصلی فرو رفت. گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد تعداد معامله‌گران در بازار به شدت کاهش یافت ولی این اتفاق منجر به ریزش قیمت‌ها نشد زیرا فعالان بازار در کف‌های قیمتی بر شدت خرید افزودند. برای مثال قیمت سکه با وجود کاهش تعداد معامله‌گران در کانال ۴۰ میلیون تومان حفظ شد. مؤمنی فعال بازار طلای اصفهان دراین‌باره گفت: ما انتظار ریزش بیشتری داشتیم ولی خریداران سکه کمتر از ۴۰ میلیون تومان را ارزنده می‌دانند.

نوسانات هیجانی در بازار طلای آبشده/ پیش‌بینی قیمت طلا در هفته پیش رو

سکه در طول ۲ هفته گذشته ۳ مرتبه تا ۳۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان کاهش یافت ولی خیلی سریع به سطوح بالاتر از ۴۰ میلیون تومان بازگشت و برای ورود به کانال ۴۱ میلیون تومان ناتوان بوده‌است. مؤمنی فعال بازار طلا اصفهان در این باره گفت: تا پایان انتخابات ریاست جمهوری موج بزرگی در بازار سکه نداریم ولی این طور که مشخص است خریدار اجازه کاهش قیمت سکه به کمتر از ۴۰ میلیون تومان را نمی‌دهد.

طلای آبشده نیز مانند سکه امامی در کف‌های قیمتی به ویژه کانال ۱۴ میلیون تومان پر تقاضا بود. در معاملات هفته گذشته قیمت طلای آبشده به کانال ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید. نوسانات نرخ انس طلا در بازارهای جهانی شرایط در بازار طلای آبشده را نوسانی کرده‌است.

نوسانات هیجانی در بازار طلای آبشده/ پیش‌بینی قیمت طلا در هفته پیش رو

گزارش‌های میدانی از زیان سنگین معامله‌گران روزانه در طول دو هفته گذشته خبر می‌دهد. مؤمنی فعال بازار طلای اصفهان دراین‌باره می‌گوید: صعود ناگهانی قیمت طلای آبشده و بلافاصله ریزشی شدن قیمت زیان سنگینی به معامله‌گران وارد کرد، به خصوص اینکه تصور می‌شد طلای آبشده کف ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان را از دست داده ولی اشتباه بود. فعالان بازار طلا از نوسانات هیجانی در بازار طلای آبشده ابراز نگرانی می‌کنند و از معامله‌گران تازه‌وارد می‌خواهند در این شرایط معامله جدیدی نداشته‌باشند.

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته پیش‌رو

بسیاری از فعالان بازار طلا عقیده دارند تا پایان انتخابات ریاست جمهوری و شفاف شدن خط مشی دولت جدید دلار در بازار غیررسمی نوسان خاصی ندارد و نوسانات نرخ انس طلا اصلی‌ترین دلیل نوسان در بازار داخلی طلا است. انس طلا معاملات هفته گذشته را کاهشی شروع کرد ولی برخلاف انتظارات صعودی شد. تحلیل‌گران مدعی‌اند بزرگان بازار طلا تمایلی به افت قیمت طلا به کانال ۲۲۰۰ دلار ندارند، در نتیجه در کانال ۲۳۰۰ دلار خریدار انس هستند. انس هر بار با نزدیک‌شدن به کف ۲۳۰۰ دلار مورد حمایت بزرگان بازارهای جهانی قرار گرفته‌است. با این تفاسیر اگر انس طلا موفق به شکست محدوده ۲۳۰۰ دلار شود قیمت طلا در بازار داخلی به شدت ریزشی خواهد شد ولی در غیر این صورت نباید نوسان خاصی ایجاد شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =