عباد محمدولی، عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران

عباد محمدولی، کارشناس و تحلیل‌گر بازار طلا و جواهر می‌گوید: قیمت طلا و سکه طی روزهای اخیر نوسانات چشمگیری نداشته است زیرا بازار طلا مشتری ندارد و رفت‌ و آمدی در بازار صورت نمی‌گیرد. احتمال می‌دهم وضعیت فعلی تا حدود یک ماه آینده ادامه پیدا می‌کند و تغییری در بازار طلا ایجاد نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت طلا و سکه در اولین روز از هفته جاری در روند کاهشی قرار گرفت و این روند نزولی تا چهارمین روز معاملاتی هفته نیز ادامه یافت. اگرچه انس طلا طی هفته‌های اخیر لیدر اصلی در بازار طلا به شمار می‌رفت تا قیمت‌ها در بازار داخلی با هر افت و خیز انس همراه شود. ولی روز گذشته صعود جزئی انس طلا نیز تأثیری بر قیمت طلا و سکه در بازار داخلی نداشت تا این بازار با بازدهی منفی به کار خود پایان دهد.

فعالان بازار طلا از رکود این بازار خبر می‌دهند و مدعی‌اند ارزپاشی بانک مرکزی سوخت صعود را از دلار در بازار آزاد و به تبع طلا و سکه گرفته است. از این‌رو قیمت طلا و سکه تا زمان انتخابات در محدوده فعلی نوسانات جزئی خواهد داشت.

عباد محمدولی، کارشناس و تحلیل‌گر بازار طلا و جواهر با تاکید بر رکودی بودن بازار طلا به خبرنگار ایراسین می‌گوید: قیمت طلا و سکه طی روزهای اخیر نوسانات چشمگیری نداشته و بازار راکد است زیرا تقاضا برای طلا در بازار وجود ندارد. در واقع قیمت‌ها به دلیل نبود خریدار افت و خیز چندانی ندارد. اکنون بازار طلا بدون مشتری است و رفت‌و آمدی در بازار صورت نمی‌گیرد.

ربع سکه و سکه گرمی از ریزش قیمت‌ها جا مانند

در لحظه تنظیم این گزارش، قیمت سکه تمام به کف کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشته است و این قطعه با افت ۱۱۸ هزار تومانی با رقم ۴۰ میلیون و ۸۷ هزار تومان معامله می‌شود. نیم سکه با کاهش ۵۰ هزار تومانی روی رقم ۲۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان قرار دارد. ربع سکه و سکه گرمی تنها قطعات صعودی بازار هستند و ربع سکه با رشد ۵۰ هزار تومانی با بهای ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد. سکه گرمی با افزایش قیمت ۱۰۰ هزار تومانی با بهای شش میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. انس طلا نیز در محدوده ۲۲۹۷ تا ۲۳۲۰ دلار در نوسان است.

روز گذشته قیمت طلا نیز کاهشی شد. بهای هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۲۵ هزار تومان افت پیدا کرد و روی رقم ۱۴ میلیون و ۳۱۳ هزار تومان ایستاد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش جزئی چهار هزار تومانی با قیمت سه میلیون و ۳۰۸ هزار تومانی معامله می‌شود. طلای دست دوم نیز با کاهش هشت هزار تومانی حوالی سه میلیون و ۲۵۹ هزار تومان قیمت دارد.

محمدولی در خصوص روند بازار طلا طی هفته‌های پیش‌رو بیان می‌دارد: بنده احتمال می‌دهم وضعیت فعلی تا حدود یک ماه آینده ادامه پیدا می‌کند و تغییری در بازار طلا ایجاد نخواهد شد. ولی پس از گذشت یک ماه تغییر و تحولاتی قابل توجهی در بازار طلا و سکه و حتی انس طلا رخ خواهد داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =