• ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۰
  • کد خبر: 55979
  • readingTime: ۲ دقیقه
محمد کشتی آرای- عضو هیات مدیره اتحادیه

محمد کشتی آرای، نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر گفت: قیمت طلا و سکه باتوجه به ثبات نرخ ارز، آرامش سیاسی و اقتصادی در جهان و حراج‌های اخیر سیر نزولی پیدا کرد. انتظار می‌رود در روزهای آتی تغییری در میزان تقاضا رخ ندهد تا بازار طلا روزهای با ثباتی را تجربه کند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بازار طلا و سکه در خرداد ماه سال جاری کم نوسان شد و به تعبیر فعالان این بازار به خواب بهاری رفت. قیمت طلا و سکه در پنجمین روز هفته جاری با روند کاهشی در تمام قطعات و وزن‌ها معامله شد و برخلاف انتظار از روند صعودی انس طلا تبعیت نکرد. برخی معامله‌گران در بازار طلا روند کاهشی قیمت طلا و سکه را در طول هفته جاری ناشی از افت تقاضا در بازار به دلیل انتخابات غیرمنتظره در تیر ماه ۱۴۰۳ می‌دانند و بر این باورند آرامش سیاسی به بازارهای مالی آرایش نزولی بخشیده است. ولی عده‌ای دیگر استقبال زود هنگام بازار طلا از ماه محرم را دلیل افت نوسانات و برقراری ثبات و آرامش در این بازار عنوان می‌کنند. محمد کشتی آرای، نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر در خصوص وضعیت بازار طلا به خبرنگار ایراسین گفت: قیمت طلا و سکه با توجه به ثبات نرخ ارز و آرامش سیاسی و اقتصادی در جهان سیر نزولی پیدا کرده است. همچنین حراج سکه در روزهای اخیر سبب ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا شد، تا جایی که حباب سکه نیز کاهش پیدا کرد.

ریتم نزولی در بازار طلا

در لحظه تنظیم این گزارش، قیمت سکه تمام با کاهش حدود ۲۵۰ هزار تومانی در کانال ۳۹ میلیون تومان درجا می‌زند و با بهای ۳۹ میلیون ۷۰۶ هزار تومان به فروش می‌رسد. قیمت نیم سکه با افت ۲۰۰ هزار تومانی در ایستگاه ۲۲ میلیون و ۴۴ هزار تومان قرار دارد. قیمت ربع سکه روز چهارشنبه حوالی ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود و مانند نیم سکه کاهش ۲۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد. سکه گرمی نیز بدون تغییر با رقم ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در بازار حاضر شد.

قیمت طلا در پنجمین روز هفته بازدهی منفی داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افت حدود ۶۵ هزار تومانی با بهای ۱۴ میلیون و ۵۱۷ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش جزئی ۱۳ هزار تومانی با بهای سه میلیون و ۳۵۲ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد. طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۳۱۲ هزار تومان معامله می‌شود. انس طلا روز گذشته با روند صعودی بازگشایی شد و در لحظه نگارش این گزارش با رشد نزدیک به هفت دلاری روی رقم ۲۳۲۶ دلاری ایستاده است.

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روزهای آتی پیش بینی کرد: بازار طی روزهای آینده نوسانات جزئی خواهد داشت. به نظر می‌رسد در روزهای آتی تغییری در میزان تقاضا رخ ندهد تا بازار طلا روزهای با ثباتی را تجربه کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =