بازار طلا

نوسانات در بازار سکه و طلای آبشده کاهش یافته‌است و معامله‌گران روزانه، فعالیت خود را متوقف کرده‌اند. یکی از فعالان بازار طلا در این‌ باره گفت: نوسانی در بازار وجود ندارد تا نوسان‌گیر حضور داشته باشد، قیمت سکه و طلای آبشده به موازات محور زمان در حرکت است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، یک هفته قبل یعنی شنبه ۱۹ خردادماه فعالان بازار طلا معاملات خود را با توجه به ریزش سنگین قیمت انس طلا در روز جمعه آغاز کردند. سکه و طلای آبشده در نیمه اول خردادماه روی کف‌های قیمتی حمایت شدند ولی در نهایت ریزش قیمت انس طلا معادلات را بر هم زد. سکه کانال ۴۰ میلیون تومان را از دست داد و در پایان هفته به قیمت ۳۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد. طلای آبشده نیز تا کانال ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کاهشی شد. با این حال ریزش قیمت‌ها در بازار داخلی طلا تناسبی با ریزش قیمت انس نداشت. عباس مؤمنی فعال بازار طلای اصفهان دراین‌باره به خبرنگار ایراسین گفت: ریزش جمعه دو هفته قبل در بازارهای جهانی کم‌سابقه بود ولی در بازار داخلی خریداران قوی ظاهر شدند.

قیمت سکه امامی در معاملات هفته قبل حدود ۱ میلیون تومان کاهش یافت ولی در محدوده ۳۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پر تقاضا بود. در صورت از دست رفتن این محدوده احتمال کاهش قیمت سکه تا محدوده ۳۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نیز وجود دارد.

کاهش شدید نوسانات در بازار طلا / پیش‌بینی قیمت سکه در هفته‌ پیش‌رو

سکه امامی ۳ مرتبه در سال ۱۴۰۳ تا کف ۳۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ریزشی شد ولی هر بار خریداران مانع از کاهش قیمت‌ها در این محدوده شدند. آیا همچنان خریداران قیمت سکه را بالاتر از ۳۹ میلیون تومان نگه می‌دارند؟ مؤمنی در پاسخ به این سوال گفت: با توجه به اینکه روند قیمتی انس طلا نزولی شد و نوسانات بازار ارز کاهش یافت احتمال کاهش بیشتر قیمت سکه و طلای آبشده وجود دارد. در بازار طلای آبشده نیز در طول هفته گذشته کف ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برای خریداران اهمیت داشت.

کاهش شدید نوسانات در بازار طلا / پیش‌بینی قیمت سکه در هفته‌ پیش‌رو

برخی از فعالان بازار طلا مدعی‌اند طلای آبشده به زودی کانال ۱۴ میلیون تومان را از دست می‌دهد و برخی وعده صعود به کانال ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان را می‌دهند ولی حجم معاملات به شدت پایین است. مؤمنی، فعال بازار طلای اصفهان در این‌باره گفت: با این حجم معاملات قیمت‌ها توان آغاز یک موج صعودی یا نزولی قدرتمند را ندارند. گفت‌وگو با سایر فعالان بازار طلا نیز نشان می‌أهد آنها در کوتاه مدت انتظار رشد شدید یا کاهش جدی در قیمت‌ها را ندارند. یکی از فعالان قدیمی بازار طلا گفت نوسانات همیشه در ماه منتهی به انتخابات کاهش می‌یابد و تا شفاف نشدن سیاست‌های دولت جدید کسی راضی به خرید یا فروش با حجم‌های سنگین نمی‌شود.

گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد تعداد معامله‌گران بازار طلا کاهش یافته است. مؤمنی در این باره گفت: نوسانی در بازار وجود ندارد تا نوسان گیر حضور داشته باشد، قیمت سکه و طلای آبشده به موازات محور زمان در حرکت است. فعالان بازار مدعی‌اند این شرایط تا پایان ماه آینده ادامه‌دار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =