بازار طلا

افزایش قیمت انس طلا در روز پایانی هفته گذشته قیمت طلای آبشده و سکه را در بازارهای داخلی صعودی کرد ولی به گفته بازاریان حجم معاملات به شدت کاهش یافته‌ است. فعالان بازار انتظار دارند در هفته پیش‌رو نیز قیمت‌ها در بازار طلا کم نوسان باشد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، نوسانات بازار طلا در هفته پایانی خردادماه به دو بخش تقسیم می‌شد. ۳ روز ابتدایی هفته قیمت طلا کاهش پیدا کرد ولی در ۳ روز دوم هفته قیمت‌ها در این بازار فاز صعودی گرفت. افزایش قیمت انس طلا در روز پنج‌شنبه یکی از محرک‌های بازار داخلی طلا شد تا فلز زرد، هفته آخر بهار را سبز به پایان برساند. هفته مورد بررسی قیمت‌ها در بازار طلای آبشده به سطوح مهمی رسیدند.

طلای آبشده از سطح قیمتی ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان صعودی شد و در پایان هفته به ایستگاه ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید. طلای آبشده از نیمه دوم خردادماه بیش از ۳ مرتبه برای عبور از این سطح ناتوان بود. محمد مؤمنی فعال بازار طلای اصفهان در این‌باره گفت: انتظار می‌رود با رشد قیمت انس این بار طلای آبشده مقاومت پیش‌روی خود را بشکند.

واکنش مثبت طلای آبشده به افزایش قیمت انس طلا

اگر طلای آبشده موفق به عبور از مقاومت ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان شود در محدوده‌های ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار و سپس ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان توقف خواهد کرد و در غیر این صورت احتمال کاهش قیمت تا کف ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان وجود دارد. مؤمنی در مورد احتمال رشد یا نزول قیمت طلا گفت: فعالان بازار ایده خاصی ندارند و بسیاری از آنها معتقدند طلا تا پایان انتخابات ریاست جمهوری موج قیمتی جدیدی را آغاز نمی‌کند. قیمت سکه نیز در روز پایانی هفته مانند طلای آبشده صعودی شد و به محدوده ۳۹ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان رسید.

واکنش مثبت طلای آبشده به افزایش قیمت انس طلا

سکه امامی در طول ۲ ماه گذشته ۵ مرتبه به محدوده قیمتی ۳۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد ولی هر بار در برخورد با این محدوده صعودی شد. مؤمنی فعال بازار طلای اصفهان دراین‌باره گفت: ما می‌دانیم کف ۳۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان محکم است ولی سکه هنوز روند نزولی خود را متوقف نکرده‌است. قیمت سکه امامی از ۲۵ فروردین‌ماه وارد یک روند نزولی شد ولی در نیمه دوم خردادماه نوسانات قیمت سکه به شدت کاهش پیدا کرد.

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته پیش‌رو

گفت‌وگو با فعالان بازار طلای آبشده و سکه امامی نشان می‌دهد آنها انتظار دارند نوسانات قیمتی در هفته پیش‌رو کاهش پیدا کند و همین روند تا مشخص شدن نتیجه انتخابات ادامه پیدا کند. مؤمنی فعال بازار طلای اصفهان با تأیید این موضوع گفت: شما اگر ۱ میلیارد تومان پول داشته باشید هرگز تا پایان انتخابات خرید نمی‌کنید، زیرا احتمال نوسانات سنگین وجود دارد، خریداران در بازار نیز به همین دلیل خرید و فروشی انجام نمی‌دهند. با این شرایط انتظار می‌رود در هفته پیش‌رو تا انتخابات شرایط بازار طلا به همین منوال ادامه پیدا کند و اگر قیمت انس افزایش یا کاهش شدیدی نداشته باشد، بازار داخلی طلا نیز هفته با ثباتی را پشت سر می‌گذارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =