معاون عمرانی استانداری اصفهان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: پروژه‌های بر زمین مانده اصفهان در بخش‌های مختلف از جمله آب، محیط زیست و میراث فرهنگی در دولت سیزدهم و با حمایت ویژه شهید رئیسی احیا شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، مهران زینلیان اظهار کرد: عملیات اجرایی تأمین آب اصفهان از دریای عمان به‌عنوان پرشتاب‌ترین پروژه کشور از رکورد پنج کیلومتر در روز عبور کرد و مرحله نخست آن به پایان رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: مرحله دوم این پروژه کلان آبی آغاز شده است و پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۴ با تأمین آب مورد نیاز صنعت از محل این پروژه، بخشی از مشکلات آب اصفهان حل شود.

زینلیان با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر پیگیری مسائل آب اصفهان، ادامه داد: در دولت سیزدهم و با حمایت‌های رئیس جمهور شهید، همه ملاحظات زیست محیطی پروژه‌های تأمین آب استان فعال شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: شهید رئیسی در سفر دوم خود به اصفهان پروژه تصفیه گازوئیل پالایشگاه این استان را افتتاح کرد که با تولید روزانه ۱۰۰ هزار بشکه گازوئیل و سوخت پاک از انتشار ۳۰۰ تُن گوگرد در روز در هوا جلوگیری می‌کند.

زینلیان افزود: برخی از پروژه‌های گردشگری اصفهان که چند سال بر زمین مانده بود نیز در سه سال دوره دولت سیزدهم احیا شد.

وی خاطرنشان کرد: کارخانه ریسباف که قرار بود مانند ۱۳ کارخانه دیگر نساجی به‌عنوان تنها بازمانده میراث صنعتی نابود شود، با اهتمام دولت سیزدهم مقرر است به موزه منطقه‌ای اصفهان تبدیل شود.

زینلیان گفت: شهید جمهور آیت الله رئیسی، دغدغه مردم را داشت و اگر کسی غیر از ایشان رئیس دولت بود بسیاری از پروژه‌هایی که امروز در استان اصفهان و کشور به بهره‌برداری رسیده یا در حال اجراست، اتفاق نمی‌افتاد.

انتقال آب از دریای عمان بخشی از طرح احیای رودخانه زاینده‌رود است که با اجرای مرحله نخست آن، برداشت آب از زاینده‌رود توسط صنایع قطع خواهد شد و در مرحله دوم علاوه بر آب صنایع، مازاد آب در بخش آشامیدنی، کشاورزی و حقابه محیط زیست به مصرف خواهد رسید. با اجرای این پروژه ۷۰ میلیون مترمکعب در مرحله نخست و ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب در مرحله بعد به اصفهان انتقال داده می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =