همستر

بازی تلگرامی همستر پس از موفقیت نات‌کوین بیش از ده‌ها میلیون کاربر جذب کرد، برخی از منابع غیر رسمی مدعی‌اند بیش از ۶۰ میلیون حساب ایرانی در بازی همستر فعال است. اما سرانجام این بازی مشخص نیست و همه چیز در حد گمانه‌زنی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بازی نات‌کوین چند ماه قبل در میان کاربران تلگرام همه‌گیر شد. کاربران تنها با لمس نمایشگر موبایل رمز ارز نات‌کوین دریافت می‌کردند و برخی مدعی بودند این رمزارزها به زودی ارزش‌گذاری خواهند شد. تحلیل‌گران و کارشناسان داخلی و خارجی بسیاری ارزش‌گذاری نات‌کوین را به دور از واقعیت تعبیر می‌کردند ولی نات‌کوین در نهایت با حمایت مدیرعامل تلگرام در صرافی‌های معتبر لیست شد و هر عدد از این سکه در هفته گذشته با قیمتی بالاتر از هزار تومان معامله شد. با این حساب کاربران این بازی تلگرامی تا چند ده میلیون و در مواردی تا چند صد میلیون تومان درآمد کسب کردند.

موفقیت نات‌کوین خیلی سریع منجر به تولد بازی‌های این چنینی و افزایش شدید کاربران در بازی‌های مشابه شد. تاپ‌سوآپ و همستر نیز در میان ایرانیان مورد استقبال قرار گرفتند و در مدتی کمتر از دو هفته تعداد کاربران آنها بیش از ده‌ها میلیون نفر افزایش یافت. بر اساس آمار امروز تعداد کاربران همستر چندین برابر بیشتر از نات‌کوین است و تیم عرضه‌کننده آن مدعی هستند همستر تا کمتر از ۱۰ روز دیگر در صرافی‌های معتبر بازار رمزارزها لیست خواهد شد.

همستر یک بازی به سبک نات‌کوین است و کاربران تنها با ضربه زدن روی شکم یک همستر سکه دریافت می‌کنند. کاربران با ارسال لینک دعوت برای افراد دیگر نیز رمز ارز دریافت می‌کنند. برخی از منابع غیررسمی مدعی‌اند کاربران همستر در ایران به بیش از ۶۰ میلیون اکانت تلگرام رسیده است و همچنان افراد زیادی برای استفاده از ایردراپ همستر در حال ورود به شبکه اجتماعی تلگرام هستند.

همستر راه نات‌کوین را می‌رود؟

گفت‌وگو با فعالان بازار، کارشناسان و تحلیل‌گران نشان می‌دهد رویکرد آنها نسبت به همستر مانند نات‌کوین منفی است ولی آنها عقیده دارند با اقبال عمومی از بازی همستر احتمال لیست شدن آن در صرافی‌های معتبر وجود دارد به خصوص اگر همستر مانند نات‌کوین توسط افراد معروفی مانند مدیرعامل تلگرام مورد حمایت قرار بگیرد. در طول سال‌های گذشته پروژه‌های بسیاری با حمایت افراد خاص به ارزش چشم‌گیری رسیده‌اند. هر سکه دوج‌کوین با حمایت ایلان ماسک تا قیمت بیش از ۷۰ سنت پیش‌رفت و امروز حجم بازاری بیش از ۲۳ میلیارد دلاری دارد در حالی که مدیر این پروژه بارها اعلام کرد دوج‌کوین را فقط برای شوخی ایجاد کرده است.

سناریو دوج‌کوین برای نات‌کوین نیز تکرار شد با این تفاوت که نات‌کوین مورد حمایت مدیرعامل تلگرام قرار داشت و اکنون همستر در میان کاربران محبوب شد. ایردراپ نات‌کوین، همستر و پروژه‌های این‌چنینی در میان کاربران در نهایت به نفع شبکه رمز ارز TON تلگرام تمام شده است. با افزایش کاربران تلگرام برای انجام بازی همستر یا امثال آن، در نهایت شبکه TON هر روز کاربران بیشتری به دست می‌آورد.

تحلیل‌گران در شبکه‌های اجتماعی معتقدند با توجه به استقبال از بازی همستر ممکن است مانند نات‌کوین در صرافی‌های معتبر ارزهای دیجیتال لیست شود. اگرچه با توجه به حجم سکه‌ها در این بازی قیمت آنها به مراتب کمتر از نات‌کوین است. لیست شدن احتمالی همستر اقبال پروژه‌های مشابه با آن را تقویت خواهد کرد. زیرا هر چند ثانیه یک مرتبه پروژه‌ای شبیه به نات‌کوین و همستر در حال تولد است ولی اینکه چه تعداد از آنها منجر به موفقیت شوند پاسخ روشنی ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =