• ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۶
  • کد خبر: 55398
  • readingTime: ۲ دقیقه
شمش فولاد

قیمت شمش فولاد و اسلب صادراتی ایران در معاملات هفته گذشته ثابت ماند. بازار جهانی شمش فولاد در ماه گذشته از ضعف تقاضا رنج می‌برد ولی رکود حاکم بر دریای سیاه حجم معاملات اسلب در منطقه را نزولی کرده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، آخرین شماره نشریه فست مارکت از ثبات قیمت شمش فولاد و اسلب صادراتی ایران در بازارهای جهانی خبر می‌دهد، اگرچه منابع مختلف مدعی‌اند قیمت پیشنهادی فروشندگان شمش فولاد تا ۵ دلار به ازای هر تن افزایش یافته است ولی آخرین قیمت‌ها نسبت به معاملات دو هفته قبل تغییر نکرده است. قیمت شمش فولاد صادراتی ایران این هفته بدون تغییر در محدوده ۴۷۵ تا ۴۷۸ دلار به ازای هر تن اعلام شد. قیمت شمش فولاد در بنادر مختلف جهان به صورت جدول زیر است:

ثبات قیمت شمش فولاد و اسلب صادراتی ایران

این هفته قیمت شمش فولاد در بیشتر بنادر جهان بر مدار نزول قرار داشت. شمش فولاد مصر با کاهش ۳.۵۷ درصدی به ۵۳۰ دلار به ازای هر تن رسید. در ترکیه نیز شمش فولاد عقب نشینی کمتر از ۱ درصدی داشت و در کشورهای حاشیه خلیج فارس شمش فولاد به ۵۱۰ دلار به ازای هر تن رسید. بعضی از منابع قیمت شمش فولاد فوب دریای سیاه را ۱ دلار کمتر از هفته قبل اعلام کردند و برخی قیمت این شمش فولاد را بدون تغییر گزارش دادند. به هرحال حجم معاملات محصولات فولادی به خصوص شمش فولاد دریای سیاه کاهش یافته است. بازار محصولات فولادی روسیه از ۳ هفته قبل راکد شد و به تعبیر فعالان بازار همین جو منفی بر قیمت شمش فولاد صادراتی ایران اثر منفی به همراه داشت.

پیش از این وقتی شمش فولاد دریای سیاه در کانال ۵۰۰ دلار معامله می‌شد، فولادسازان ایرانی موفق به فروش یک محموله شمش با قیمت ۴۷۸ دلار برای هر تن شدند ولی اکنون قیمت شمش فولاد دریای سیاه کاهش بیشتری پیدا کرده است. اگرچه شنیده‌ها از افزایش قیمت شمش فولاد صادراتی ایران خبر می‌دهد اما در بازار اسلب صادراتی ایران خبری از افزایش قیمت نیست.

هفته گذشته قیمت اسلب فوب دریای سیاه با کاهش ۵ دلاری به ۴۶۵ دلار به ازای هر تن رسید ولی قیمت اسلب صادراتی ایران بدون تغییر نسبت به هفته‌های قبل ۴۵۵ دلار به ازای هر تن اعلام شد. از آخرین فروش اسلب ایران در بازارهای جهانی چند هفته می‌گذرد ولی فروشندگان تمایلی برای عقد قرارداد با قیمت‌های فعلی ندارند. قیمت اسلب در بنادر مختلف جهان به صورت جدول زیر است:

ثبات قیمت شمش فولاد و اسلب صادراتی ایران

جو حاکم بر بازار جهانی اسلب بر خلاف شمش فولادی مثبت است و قیمت اسلب در بسیاری از بنادر جهان برمدار صعود قرار دارد. برای مثال قیمت اسلب فوب برزیل این هفته تا ۶۰۰ دلار پیش رفت ولی رکود بازار محصولات فولادی به ویژه دریای سیاه در بازار محصولات فولادی منطقه اثرگذار شد تا قیمت‌ها در سطح پایینی قرار بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =