قراضه آهن

قیمت قراضه آهن در معاملات هفته گذشته با افزایش ۵ دلاری به ۳۸۳ دلار برای هر تن رسید. گزارش‌ها از افت تقاضا در چین و رشد معاملات در ترکیه خبر می‌دهد. فولادسازان ترکیه نسبت به قیمت محصولات فولادی در کوتاه مدت چشم‌انداز روشنی پیدا کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت قراضه آهن در آخرین معاملات هفته گذشته کمی افزایش پیدا کرد ولی گزارش‌ها از افت شدید تقاضا برای قراضه آهن در چین خبر می‌دهد. یک منبع آگاه در چین به فست‌مارکت گفت: حاشیه سود کارخانه‌ها کاهش یافته است و آنها نمی‌خواهند در این شرایط ذخایر بالایی از قراضه آهن داشته باشند. در مقابل فولادسازان ترکیه در معاملات هفته گذشته بر شدت تقاضا برای قراضه آهن افزودند و همین مسئله با افزایش ۵ دلاری قیمت قراضه وارداتی ترکیه همراه بود. فولادسازان ترکیه نسبت به تقاضای فولاد در کوتاه مدت چشم‌انداز مثبتی دارند، اگرچه در طول هفته گذشته قیمت شمش و ورق گرم دریای سیاه ریزشی شد ولی آنها به افزایش تقاضای داخلی و صادراتی امیدوارند.

با این رویکرد از سوی فولادسازان ترکیه حجم معاملات قراضه آهن افزایش یافت و منابع گزارش می‌دهند چند معامله در آستانه انعقاد قرار دارد. ضمن اینکه اقدامات جدید فولادسازان ترکیه‌ای، سایر فولادسازان آسیایی را برای افزایش موجودی ذخایر خود به تکاپو انداخته است. در نیمه دوم هفته خرید قراضه آهن در بیشتر کشورهای آسیایی به جز چین و ژاپن افزایش یافت. فولاد توکیو مصرف‌کننده عمده قراضه آهن در ژاپن در روزهای پایانی هفته گذشته قیمت پیشنهادی خود برای محموله‌های قراضه را کاهش داد. در سایر کشورهای آسیایی مانند ویتنام معاملات قراضه آهن افزایش یافت و انتظار می‌رود هفته آینده قیمت قراضه آهن در این کشورها بر مدار صعود قرار بگیرد.

امید به بازار محصولات فولادی، قراضه آهن را صعودی کرد

آخرین گزارش‌ها از افزایش قیمت قراضه آهن در هند، بنگلادش و پاکستان خبر می‌دهد. هند در هفته‌های گذشته از خریداران بزرگ قراضه آهن بودند و همچنان در مقدار بالایی خرید می‌کند.

ترمز ریزش قیمت قراضه آهن کشیده شد؟

هفته‌های قبل با وجود رکود سنگین در بازار قراضه آهن ولی قیمت‌ها در کانال ۳۷۰ دلار حفظ شد و فروشندگان راضی به ارائه تخفیف نبودند. یک تاجر اروپایی دراین‌باره به فست‌مارکت گفت: تعداد فروشندگان قراضه آهن در کشورهای مختلف از جمله کشورهای اروپایی و بریتانیا کم است و آنها راضی به ارائه تخفیف نمی‌شوند. هفته‌های گذشته با وجود کاهش قیمت سنگ‌آهن به کانال کانال کمتر از ۱۱۰ دلار ولی فروشندگان قراضه آهن قیمت پیشنهادی خود را حتی به محدوده ۳۷۰ دلار نزدیک نکردند و این اقدام سرانجام منجر به رشد قیمت قراضه آهن شد. با وجود ریزش ۱۱ درصدی سنگ‌آهن در طول ۲ هفته گذشته ولی برآیند قیمت قراضه آهن مثبت است. یک تحلیل‌گر چینی دراین‌باره مدعی شد اگر تقاضای فولادسازان این کشور برای قراضه آهن افزایش پیدا کند قیمت‌ها در این بازار به سرعت مرز ۴۰۰ دلار به ازای هر تن را رد خواهند کرد. با این حال هنوز هیچ نشانه‌ای از افزایش تقاضا در بازار چین وجود ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =