• ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۸
  • کد خبر: 57138
  • readingTime: ۲ دقیقه
قراضه آهن

قیمت قراضه آهن در چین از ششم جولای ۲۰۲۴ حدود ۵۰ یوان در هر تن معادل ۶.۹ دلار در هر تن افزایش یافت. گزارش‌ها از افت عرضه قراضه آهن در چین به دلیل گرمای هوا خبر می‌دهد. فولادسازان این کشور نیز برای تهیه فوری قراضه آهن بهای بیشتری به فروشندگان می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، عرضه قراضه آهن در چین در پی گرم شدن هوا کاهش یافت. بررسی‌ها نشان می‌دهد پروسه پردازش ضایعات آهنی و جمع‌آوری قراضه آهن در طول روزهای اخیر به دلیل گرمای هوا در سراسر چین کند شده است و به دنبال این موضوع فولادسازان چینی با چالش‌های بسیاری جهت تأمین قراضه آهن مواجه هستند، به عنوان مثال حجم قراضه آهن وارد شده به کارخانه فولادی Zhangjiagang چین در طول هفته گذشته ۹۵۳۰ تن در روز برآورد شد که ۳۴.۹ صد نسبت به دو هفته قبل کاهش داشته است. همچنین کل موجودی قراضه آهن در کارخانه‌های فولادی چین تا پنجم جولای سه درصد نسبت به هفته آخر ژوئن افت پیدا کرد و به پایین‌ترین سطح ۱۰ ماهه خود یعنی ۲۱۱۴۲۹ تن رسید.

قیمت بیشتر برای تحویل سریع‌تر قراضه آهن

کاهش موجودی قراضه آهن در کارخانه‌های فولادی چین سبب شده اکثر فولادسازان این کشور برای تهیه فوری قراضه آهن بهای بالاتری به فروشندگان پیشنهاد دهند، به طوری که گروه شاگانگ (Shagang) به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فولادسازان کوره قوس الکتریکی (EAF) در چین قیمت پیشنهادی برای خرید قراضه آهن در ششم جولای ۲۰۲۴ را ۵۰ یوان در هر تن معادل ۶.۹ دلار در هر تن افزایش داد. بر این اساس گروه شاگانگ در ازای هر تن قراضه آهن با احتساب ۱۳ درصد مالیات بر ارزش افزوده ۲۷۹۰ تا ۲۸۵۰ یوان در تن می‌پردازد و اگر فروشندگان زودتر از موعد مقرر محموله خود را تحویل دهند، بهای بیشتری دریافت خواهند کرد. این اقدام فولادساز بزرگ چین تامین‌کنندگان این کشور را تحریک کرد تا قراضه آهن با سرعت بیشتری طی ششم تا نهم جولای ۲۰۲۴ به دست فولادسازان برسد.

اگرچه ارائه قیمت‌های بالاتر برای قراضه آهن توسط گروه فولادسازی شاگانگ با هدف تحویل سریع‌تر تا حدودی چالش فولادسازان چین را در خصوص تأمین قراضه آهن برطرف کرد. ولی افزایش قیمت ضایعات فولادی در سراسر چین را به همراه داشت، به طوری که قیمت ضایعات فولاد کربنی شش تا هشت میلی‌متری در چین از ششم جولای، ۲۰ یوان در تن بالا رفت و طی یک روند صعودی قیمت ضایعات فولاد کربنی در هشتم جولای بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده به ۲۵۰۰ یوان در هر تن رسید. علاوه‌بر این بررسی‌ها نشان می‌دهد تعدادی از کارخانه‌های فولادی چین نسبت به این اقدام واکنش نشان داده و زیربار خرید قراضه آهن با قیمت بالاتر نمی‌روند. درواقع شماری از فولادسازان چین ترجیح می‌دهند قراضه آهن را با قیمت سابق تهیه کنند تا هزینه‌های تولید آن‌ها در بحبوحه کسادی بازار داخلی بالا نرود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =