طیب نیا

محمد یاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در اختتامیه رویداد هنری «روایت پیشرفت» گفت: یکی از جذاب‌ترین، نافذترین، کارآمدترین و رساترین مسیر برای ابلاغ پیام‌ها استفاده از ابزار هنر است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، رویداد هنری «روایت پیشرفت» با موضوع «فرهنگ کار و تولید» به مدت سه روز از ۲۳ تا ۲۵ خرداد ماه و با حضور بیش از ۴۵ هنرمند گرافیست از سراسر کشور همراه با بازدید از خطوط تولید فولاد مبارکه و آشنایی با دستاوردهای این شرکت برگزار شد.

محمد یاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در اختتامیه این رویداد ضمن بازدید آثار تولید شده توسط این هنرمندان اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که لطافت‌ها و زیبایی‌های هنر یکی از جذاب‌ترین، نافذترین، کارآمدترین و رساترین مسیر برای ابلاغ پیام‌ها به شمار می‌رود و در شرایطی که واقعیت‌ها به گونه دیگری به نمایش گذاشته می‌شود و جامعه نیازمند امید و نشاط است، باید بیشتر به ابزارهای هنری توجه کرد.

وی ادامه داد: در واقع در این شرایط کمتر از ابزار هنر استفاده شده و همین امر باعث شده تا در بسیاری از موقعیت‌ها پیام‌ها به درستی به مخاطب ارائه نشود. از سویی دیگر با همین زبان هنر دشمن و طرف مقابل ما خیلی هنرمندانه توانسته از آن بهره ببرد و بسیاری از اتفاقات خوب را به گونه دیگری به نمایش بگذارد.

زبان هنر رساترین مسیر ابلاغ پیام صنعت و فولاد است

استفاده از ظرفیت هنر در ابلاغ پیام و رفع بسیاری از بیماری‌های اجتماعی

طیب نیا با اشاره به برگزاری این رویداد هنری «روایت پیشرفت» تصریح کرد: فولاد مبارکه به جهت رسالت خود در تبیین اتفاقات بزرگی که در این مجموعه عظیم صنعتی رخ می‌دهد و همچنین به جهت اینکه رسالت خود را در حمایت از هنر و مباحث فرهنگی ایفا کند، این رویداد را برگزار کرد و هنرمندان بسیاری در این رویداد گردهم جمع شدند تا با خلق آثار هنری در جهت ابلاغ پیام این صنعت با استفاده از توانایی و تخصص خود کمک کنند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به آثار هنری طراحی شده توسط این هنرمندان، گفت: ایده‌های جذابی در پایان این رویداد خلق شده بود که اثرگذاری آن شاید بیشتر از انتقال پیام از طریق مقاله، کتاب و یا فیلم باشد و گاهی یک تصویر پیام را به بهترین شکل منتقل کند.

وی خاطر نشان کرد: در این راستا برقراری ارتباط با هنرمندان و همچنین شناخت متقابل آنها از صنعت و فولاد مبارکه بسیار مهم است زیرا قبل از بازدید و شناخت فولاد مبارکه دید واقعی در بین گروه‌های مختلف جامعه از فولاد مبارکه و صنعت وجود ندارد اما با دیدن دستاوردهای این مجموعه در حوزه خودکفایی و خودتامینی و جایگزینی اقتصاد فولادین به جای اقتصاد نفتی، اذهان و افکار به گونه دیگری شکل می‌گیرند به طوری که بعد از آن خود هنرمندان برای بیان روایت پیشرفت این صنعت به سمت ایده‌پردازی می‌روند. لذا باید از ظرفیت هنر در ابلاغ پیام و رفع بسیاری از بیماری‌های اجتماعی بهتر استفاده شود.

زبان هنر رساترین مسیر ابلاغ پیام صنعت و فولاد است

روایتگری صحیح از فولاد مبارکه به عنوان یکی از الگوهای پیشرفت در کشور

محمد جواد براتی، مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه در اختتامیه رویداد هنری «روایت پیشرفت» گفت: در رویکرد جدید فولاد مبارکه، برقراری ارتباط نزدیک‌تر با جامعه هنرمندان و نخبگان در عرصه‌های مختلف در دستور کار قرار گرفته است تا هنرمندان علاوه بر همفکری و مشاهده چالش‌ها بتوانند روایت صحیحی از آنچه که در فولاد مبارکه تحت عنوان «روایت پیشرفت» اتفاق افتاده را به عنوان یکی از الگوی پیشرفت در کشور به جامعه عرضه کنند.

وی ادامه داد: در ادامه این رویکرد جلسات متعددی با هنرمندان سینمایی و شاعران نیز برگزار شد و در این مدت ۳ روزه نیز میزبان طراحان و تصویرگران سراسر کشور بودیم که خروجی این رویداد آشنایی هنرمندان با فولادمبارکه و دستاوردهای آن و خلق آثار هنری است.

براتی با اشاره به روند برگزاری این رویداد گفت: علاوه بر بازدید از خط تولید، نشست و گفت و گوی مستقیم با مدیرعامل شرکت و کارگاه دو روزه خلق آثار هنری برگزار شد که با راهنمایی اساتید بزرگ اتفاقات و آثار بسیار خوبی ایجاد شد که نمایانگر ارزش‌های پیشرفت کشور در عرصه کار و تولید از جمله صنعت فولاد و سایر صنایع است.

شایان ذکر است که رویداد هنری «روایت پیشرفت» با راهبری محمدرضادوست‌محمدی، حامد مغروری و مجتبی مجلسی و با حضور جمعی از طراحان و تصویرگران سراسر کشور در شرکت فولاد مبارکه و با حضور بیش از ۴۵ هنرمند از شهرهای مختلف از جمله اهواز، مشهد و تهران برگزار شد. بیش از ۹۰ درصد آثار به مباحث فولاد مبارکه اختصاص یافت و پیش‌بینی می‌شود در پایان بیش از ۱۰۰ اثر هنری تولید و داوری شود.

زبان هنر رساترین مسیر ابلاغ پیام صنعت و فولاد است

زبان هنر رساترین مسیر ابلاغ پیام صنعت و فولاد است

زبان هنر رساترین مسیر ابلاغ پیام صنعت و فولاد است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =