باران

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم بارندگی‌ها در مناطق مستعد تا پایان هفته و افزایش وزش باد در نوار شرقی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، صادق ضیائیان با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در شمال غرب، دامنه‌های البرز واقع در سمنان، تهران، البرز، دامنه‌های شرقی زاگرس واقع در کردستان، همدان، مرکزی، قم، استان‌های اصفهان، یزد، شمال فارس و کرمان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، به ویژه در ساعات بعد از ظهر، افزایش ابر، گاهی رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: دوشنبه در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و دامنه‌های البرز در مازندران، شرق تهران و غرب سمنان، رگبار و رعد و برق رخ می‌دهد و سه‌شنبه و چهارشنبه علاوه بر مناطق مذکور در شمال آذربایجان غربی و زنجان، قزوین و بعضی نقاط استان‌های همدان، مرکزی و غرب اصفهان، افزایش ابر و رگبار باران ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: پنجشنبه در آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، اردبیل، همدان، مرکزی و غرب اصفهان، دامنه‌های البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، غرب سمنان و مازندران، افزایش ابر و بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

ضیائیان ادامه داد: طی پنج روز آینده، وزش باد در نوار شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل افزایش می‌یابد و سبب خیزش گرد و خاک و کاهش دید خواهد شد؛ همچنین طی سه روز آینده شرق دریای عمان مواج است.

وی گفت: وضعیت کنونی هوای اهواز به‌عنوان گرم‌ترین مرکز استان کشور، صاف تا قسمتی ابری، همراه با افزایش رطوبت و شرجی، گاهی وزش باد با بیشینه دمای ۴۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود که بیشینه دمای هوای این مرکز استان طی روزهای آینده بین ۴۹ تا ۴۸ درجه سانتی‌گراد متغیر خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: وضعیت کنونی آسمان تهران، کمی ابری از بعد از ظهر افزایش ابر و افزایش باد، گاهی بارش پراکنده با احتمال رگبار و رعد و برق با بیشینه ۳۵ و کمینه ۲۳ درجه سانتی‌گراد است که تا روز پنجشنبه شاهد کاهش دمای این مرکز استان به ۳۳ درجه سانتی‌گراد خواهیم بود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف و غبار محلی، اواسط روز افزایش ابر، باد و گرد و خاک با بیشینه ۳۷ و کمینه ۲۲ درجه سانتی‌گراد است و روز دوشنبه، صاف و غبار صبحگاهی، اواسط روز افزایش ابر و گاهی باد و گرد و خاک با بیشینه ۳۷ و کمینه ۲۳ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =