کاوراش

وزش بادهای شدید و بارش باران طی آخرین روزهای بهار ۱۴۰۳ رونق را برای کارواش‌های نصف‌جهان به ارمغان آورد. این روزها خودروها یکی از پس از دیگری مقابل درب کارواش جهت روشویی ردیف می‌شود و کارگران کارواش وقت سرخاراندن هم ندارند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم بارندگی‌ها و افزایش وزش باد در مناطق مختلف کشور از جمله اصفهان تا پایان هفته جاری خبر داد. وزش بادهای شدید و بارش چند قطره باران طی آخرین روزهای بهار ۱۴۰۳ رونق را برای کارواش‌های نصف‌جهان به ارمغان آورد. پراید یا سانتافه، بنز یا تیبا فرقی ندارد، اینجا همه برای شست‌وشوی خودرو خود باید دقایقی یا حتی ساعاتی را در صف منتظر بمانند. کارگران کارواش وقت سر خاراندن ندارند و خودروها یکی از پس از دیگری مقابل درب کارواش ردیف می‌شود تا نوبت شست‌وشوی آن‌ها فرا برسد. مالکان نیز پس از تحویل قبض چند صد هزار تومانی به مسئول کارواش در انتظار خالی شدن صندلی‌های دفتر می‌ایستند.

شست‌ وشوی خودرو چند؟

هزینه شستشوی خودرو در اصفهان بسته به منطقه کارواش و مدل خودرو متفاوت است، تا جایی که قیمت شست‌وشوی یک خودرو سدان در کارواش مناطق مختلف شهر از ۱۰۰ هزار تومان شروع و به حوالی ۶۰۰ هزار تومان می‌رسد. همچنین مالکان در صورت تمایل باید در ازای واکس داشبورد، رینگ و تایر هزینه جداگانه‌ای بپردازند. مشاهدات میدانی از تعرفه کارواش‌های اصفهان در بهار ۱۴۰۳ نشان می‌دهد روشویی با توجه به مدل خودرو یعنی هاچ بک، سدان و یا شاسی بلند بین ۷۰ تا ۲۲۰ هزار تومان، جارو خودرو ۵۰ تا ۱۳۰ هزار تومان، هزینه روشویی نانو ۱۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان، کارواش نانو ۱۵۰ تا ۳۳۰ هزار تومان، واکس داشبورد ۳۰ تا ۹۰ هزار تومان، واکس رینگ و تایر ۶۰ تا ۲۰۰ هزار تومان و پکیج کامل شست‌وشو به همراه روشویی نانو ۳۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان قیمت دارد. با این حال اکثر مراجعه کنندگان به کارواش در شرایط فعلی فقط درخواست روشویی خودرو خود را دارند و به ندرت برای نظافت داخل کابین خودرو قبض تهیه می‌کنند.

کارواش‌های سیار وارد میدان می‌شوند

رشد تقاضا برای شست‌وشوی خودرو و شلوغی کارواش‌های شهر طی روزهای اخیر سبب افزایش تعداد آگهی‌های کارواش سیار در پلتفرم‌های آنلاین شده است. افراد برای درخواست کارواش در محل تنها با یک تماس یا با استفاده از اپلیکیشن‌های مربوطه می‌توانند در هر ساعتی از روز برای نظافت خودرو خود نوبت بگیرند. بر اساس مشاهدات میدانی کارواش‌های سیار خودرو را بدون آب نظافت می‌کنند و تعرفه آن‌ها در مقایسه با کارواش‌های معمولی بیشتر است، به طوری که قیمت یک روشویی ساده از ۱۵۰ هزار تومان شروع می‌شود. علاوه بر این مشتریان باید هزینه ایاب‌وذهاب را جداگانه بپردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =