دودی

مشاهدات میدانی از بازار لوازم تزئینی خودرو در اصفهان در تابستان ۱۴۰۳ نشان می‌دهد نصب برچسب دودی‌ بر روی شیشه‌های خودرو باتوجه به نوع برچسب انتخابی، کیفیت، درجه رنگ، برند و مدل خودرو بین ۳۳۰ هزار تومان تا هشت میلیون تومان هزینه دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، نصب برچسب دودی بر روی شیشه خودرو منجر به افزایش مقاومت شیشه‌ها و کاهش صدمات احتمالی ناشی از اشعه ماورا بنفش می‌شود. همچنین دودی کردن شیشه خودرو مانع از تابش مستقیم آفتاب در فصول گرم سال به داخل کابین خودرو و سرنشینان خواهد شد و بر زیبایی ظاهری خودرو می‌افزاید. اکنون برچسب‌های مورد استفاده برای دودی کردن شیشه‌های اتومبیل با درجه رنگ و ضخامت مختلفی در بازار عرضه می‌شوند و به دنبال این موضوع با بهای متفاوتی به فروش می‌رسند. از طرفی مدل و ابعاد خودرو در تعیین هزینه نصب برچسب شیشه دودی تأثیر بسزایی دارد و هرچه ابعاد شیشه خودرو بزرگ‌تر باشد، دستمزد دودی کردن شیشه‌های اتومبیل بالاتر می‌رود. مشاهدات میدانی از بازار لوازم تزئینی خودرو در اصفهان نشان می‌دهد افزایش قیمت‌ها به بازار برچسب‌های دودی نیز سرایت کرده تا نصب برچسب دودی بر روی شیشه‌های خودرو بین ۳۳۰ هزار تومان تا حوالی هشت میلیون تومان آب بخورد.

برچسب دودی تک و دو لایه

برچسب دودی تک لایه اقتصادی‌ترین نوع برچسب خودرو محسوب می‌شود که خرید یک رول چهار مترمربعی آن حداقل ۳۳۰ هزار تومان هزینه دارد. برچسب‌های تک لایه درجه پایینی یعنی پنج تا ۲۵ درصد داشته و در برابر خط و خش دوام بالایی ندارند. بر اساس بررسی‌های میدانی هزینه دودی کردن شیشه خودروهای سدان با استفاده از برچسب‌های دودی تک لایه از ۳۳۰ هزار تومان شروع و به ۷۰۰ هزار تومان می‌رسند. این بها برای خودروهای شاسی بلند به یک میلیون تومان افزایش می‌یابد. نمونه دیگر برچسب‌های دودی موجود در بازار برچسب دولایه است و همانطور که از نام آن پیداست از ضخامت، درصد بالاتر و مقاومت بیشتری در برابر خط و خش نسبت به برچسب‌های تک لایه بهره می‌برند. ولی نصب برچسب دودی دو لایه در مقایسه با تک لایه هزینه بیشتری دارد، به عنوان مثال حداقل قیمت برچسب دودی تک لایه برای کوئیک یا تیبا دو ۳۳۰ هزار تومان است ولی این بها جهت سفارش برچسب دولایه دست کم ۴۹۵ هزار تومان خواهد بود. در مجموع نصب برچسب دودی دولایه با توجه به درصد رنگ آن و مدل خودرو بین ۴۵۰ هزار تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرج دارد.

برچسب دودی سرامیکی نانو

برچسب‌های دودی سرامیکی نانو نسل جدید برچسب‌ها به شمار می‌روند که رنگ آن‌ها در زمان تابش نور شدید خورشید تغییر می‌کند، به طوری که هر چه تابش نور به شیشه‌های خودرو بیشتر شود، رنگ آن تیره‌تر خواهد شد و یا در نور کم و زمان تاریک شدن هوا، رنگ آن‌ها کم رنگ شده تا راننده دید شب بهتری داشته باشد. از دیگر قابلیت‌های این مدل برچسب‌ها باید به آنتی UV بودن آن‌ها، سرامیکی و خاصیت آب گریزی، حالت آنتی رفلکس و ضد خش بودن اشاره کرد. در مقابل نصب برچسب‌های دودی سرامیکی نانو به بودجه میلیون تومانd نیاز دارد. مشاهدات میدانی از بازار لوازم تزئینی خودرو اصفهان نشان می‌دهد برچسب دودی سرامیکی نانو با توجه به مدل خودرو و کیفیت برچسب انتخابی بین یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد. نصب این برچسب‌ها معمولاً رایگان محاسبه می‌شود.

برچسب دودی وارداتی

دو تا هشت میلیون تومان قیمت یک رول چهار مترمربعی برچسب دودی وارداتی با برندهایی از قبیل لومر، استیکو، گلد پارت، واردن و… در بازار اصفهان است. برچسب‌های دودی وارداتی ویژگی‌هایی مشابه نمونه سرامیکی نانو دارند ولی طبق ادعای فروشندگان این برچسب‌ها وارداتی بوده و از کیفیت بالاتری برخوردارند. طبق گزارشات میدانی این برچسب‌ها به دلیل قیمت بالا به ندرت در بازار لوازم تزئینی خودرو اصفهان پیدا می‌شود و امکان سفارش آن‌ها با پرداخت بیعانه از تهران وجود دارد. همچنین قیمت بالا این برچسب باعث شده فروشندگان دو تا سه سال گارانتی برای آن‌ها در نظر گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =