چادر خودرو

تابش نور خورشید به بدنه و کابین اتومبیل آسیب می‌زند ولی با خرید یک چادر خودرو و آفتاب‌گیر می‌توان از رنگ خودرو در فصول گرم سال محافظت کرد. طبق مشاهدات میدانی از بازار اصفهان تهیه یک چادرو خودرو باتوجه به جنس و مدل آن به بودجه ۳۰۰ هزار تا چهار میلیون تومانی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، طبق گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، دمای هوا در اصفهان طی روزهای گذشته به بالاتر از ۴۰ درجه رسیده است که این میزان افزایش دمای هوا در اصفهان طی پنج دهه گذشته بی‌سابقه بود. همچنین توده هوای گرم تابستانی در سطح استان تقویت و تا پایان هفته آینده استقرار خواهد داشت. افزایش دما و تابش شدید و مستقیم نور خورشید نه‌تنها سلامتی افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد بلکه باعث از بین رفتن رنگ خودرو و آسیب به بدنه و کابین اتومبیل می‌شود. یکی از ساده‌ترین روش‌های جهت حفاظت از رنگ بدنه خودرو در فصول گرم سال استفاده از چادر خودرو و آفتاب‌گیر است. درواقع چادر خودرو مانند یک پارکینگ سیار عمل می‌کند که می‌توان با خیالی آسوده در این روزهای گرم سال خودرو خود را خارج از پارکینگ‌های غیر مسقف و در محیط باز پارک کرد. مشاهدات میدانی از بازار لوازم جانبی خودرو اصفهان نشان می‌دهد تقاضا برای خرید چادر خودرو در طول روزهای اخیر در پی گرم شدن هوا افزایش یافته است و به دنبال این موضوع خریداران باید بهای بیشتری برای خرید چادر خودرو در مقایسه با یکی و دو ماه قبل بپردازند، به عنوان مثال چادر خودرو چهار فصلی که دو ماه قبل حوالی ۹۰۰ هزار تومان قیمت داشت، اکنون با بهای یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. قیمت آفتاب‌گیر خودرو در بازار اصفهان نیز از حدود ۵۰ هزار تومان شروع می‌شود.

چادر خودرو

چادر اتومبیل به سه دسته تابستانی، زمستانی و چهار فصل تقسیم می‌شود که چادرهای تابستانی به صورت نازک و با ضخامت کمی با هدف جلوگیری از گرم شدن بیش از حد کابین خودرو طراحی شده‌اند. بر اساس مشاهدات میدانی از بازار لوازم جانبی خودرو اصفهان، چادرهای تابستانی به دلیل نازک بودن قیمت پایینی دارند و می‌توان نمونه نخی آن‌ها را با بودجه ۳۰۰ هزار تومانی خریداری کرد ولی حداقل قیمت مدل‌های شمعی ۵۵۰ هزار تومان است. با این حال چادرهای تابستانی به دلیل ضخامت کم به سرعت در مقابل تابش نور مستقیم خودرو دچار پوسیدگی می‌شوند. مدل دیگر چادر خودرو نمونه چهار فصل است که به گفته بازاریان پرفروش‌ترین و در عین حال گران‌ترین نوع در بازار اصفهان به شمار می‌رود. چادرهای چهار فصل نه آنقدر ضخیم بوده که در فصول گرم مانع گردش هوا شده و نه آنقدر نازک که به سرعت پوسیده و پاره شوند. همچنین چادرهای چهار فصل دارای روکشی ضد آب هستند تا در صورت بارش باران و برف در پاییز و زمستان نگرانی برای نفوذ آب و مرطوب شدن سطح بدنه اتومبیل وجود نداشته باشد. مطابق جدول زیر، قیمت این مدل چادرها با توجه به مدل خودرو، طراحی چادر و متریال و زیپ استفاده شده از ۹۰۰ هزار تومان شروع و به حوالی چهار میلیون تومان می‌رسد.

تولیدکننده

مناسب خودرو

قیمت (تومان)

پاسیکو

سمند

۹۰۰ هزار

ایران اسپرت

پراید

یک میلیون

ساکا

پژو ۴۰۵

یک میلیون و ۱۰۰ هزار

جی‌ ال استار

پژو ۲۰۶

یک میلیون و ۲۰۰ هزار

رویال اسپرت

شاهین

یک میلیون و ۲۹۰ هزار

استار کاور

پژو پارس

یک میلیون و ۷۰۰ هزار

سهیل

دنا

یک میلیون و ۸۳۰ هزار

آرال اسپرت

تیگو هشت پرو

دو میلیون

استار پرشین

دیگنیتی

سه میلیون و ۳۵۰ هزار

آفتاب‌گیر و چتر خودرو

آفتاب‌گیر خودرو مانند چادر خودرو یک سپر محافظ در برابر نور خورشید است با این تفاوت که آفتاب‌گیر تنها از افزایش بیش از حد دمای داخل اتاق خودرو جلوگیری می‌کند و مانع تابش نور خورشید به بدنه خودرو نمی‌شود. آفتاب‌گیرها قیمت چندان بالایی ندارد و نمونه معمولی آن را می‌توان با پرداخت ۵۰ هزار تومان نیز تهیه کرد. از این رو افراد زیادی خرید یک یا دو آفتاب‌گیر را به چادر خودرو ترجیح می‌دهند. بر اساس بررسی‌های میدانی از بازار لوازم جانبی خودرو اصفهان، قیمت آفتاب‌گیرهای شیشه جلو و عقب اتومبیل باتوجه به جنس و مدل خودرو هرکدام بین ۵۰ تا ۵۵۰ هزار تومان است.

در ادامه باید به چتر خودرو یا سایبان سیار و یا مینی کاور اشاره کرد که در شمار وسایل جدید محافظت کننده از رنگ بدنه خودرو در برابر تابش نور قرار می‌گیرند. چترهای خودرو دارای شش گیره بوده که به اتومبیل متصل می‌شود و روی سقف و پنجره‌های خودرو را می‌پوشاند تا نور خورشید به سقف و اتاق خودرو برخورد نکند. اکنون انواع چتر خودرو در بازار اصفهان با قیمت ۲۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =