توری پنجره

مشاهدات میدانی از بازار اصفهان از رشد تقاضا برای نصب توری درب و پنجره در تابستان ۱۴۰۳ حکایت می‌کنند. فروشگاه‌داران نیز با درنظر گرفتن این موضوع به عرضه انواع توری پنجره روی آورده‌اند که خرید هر مترمربع توری پنجره با توجه به مدل و کیفیت بین ۲۰۰هزار تا بیش از یک میلیون تومان هزینه دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، در فصول گرم سال تمایل افراد به باز گذاشتن درب و پنجره برای به جریان افتادن هوا و ورود هوای تازه به ساختمان بیشتر می‌شود. با این حال باز گذاشتن درب و پنجره راه ورود حشرات موذی به خانه را باز می‌کند که نتیجه آن ایجاد مزاحمت برای ساکنین خانه است. ولی با نصب توری پنجره می‌توان از ورود پشه‌ها و حشرات مختلف به فضای داخلی ساختمان جلوگیری کرد. همچنین توری پنجره از میزان ورود گرد و غبار به داخل ساختمان می‌کاهد. مشاهدات میدانی از بازار اصفهان نشان می‌دهد این روزها انواع توری پنجره از توری آلومینیومی گرفته تا مغناطیسی و پلیسه‌ای در فروشگاه‌های شهر به فروش می‌رسد که خرید هر مترمربع آن‌ها باتوجه به مدل و کیفیت متریال از حدود ۲۰۰ هزار تا بیش از یک میلیون تومان هزینه دارد.

توری آلومینیومی

توری آلومینیومی رایج‌ترین نوع توری پنجره محسوب می‌شود که از قدمت بالایی در بازار برخوردار است. اکنون توری‌های آلومینیومی در دو مدل ثابت و متحرک یا لولایی به فروش می‌رسند که قیمت آن‌ها بسته به به جنس توری و فریم آلومینیومی تعیین می‌شود و هرچه ضخامت و مقاومت فریم آلومینیومی استفاده شده در توری بالاتر باشد، قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت. بر اساس مشاهدات میدانی از بازار اصفهان اکنون هر مترمربع توری آلومینیومی ثابت باتوجه به کیفیت و وزن آن ۳۰۰ تا ۸۵۰ هزار تومان قیمت دارد و این بها برای توری‌های متحرک به ۳۵۰ تا ۹۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد. همچنین باید به هزینه نصب توری آلومینیومی اشاره کرد که نصب آن نیاز به جوشکاری داشته و اگر دسترسی به پنجره دشوار باشد، هزینه نصب توری پنجره بیشتر خواهد بود.

توری پلیسه‌ای

توری پلیسه‌ای در شمار جدیدترین نوع توری‌های پنجره قرار می‌گیرد که با نام‌های توری آکاردئونی یا تاشو نیز شناخته می‌شود. توری‌های پلیسه‌ای جنس پلی‌استرینی دارند و در قالب‌های آلومینیومی، چوبی یا یوپی‌وی‌سی به صورت ثابت، تک فریم و دبل فریم تولید می‌شوند. این مدل توری‌ها به دلیل انعطاف‌پذیری بالا به راحتی باز و بسته شده و محدودیتی برای ارتباط با بیرون پنجره ایجاد نمی‌کند. همچنین توری‌های پلیسه‌ای به آسانی نصب شده و نیاز به پرداخت هزینه اضافه بابت نصب آن وجود ندارد. با این حال توری‌های پلیسه با قیمت به نسبت بالایی نسبت به فروش می‌رسند، به طوری که مدل ۱۰۰ در ۹۵ سانتی‌متری آن بسته به کیفیت و نوع فریم بین ۷۰۰ تا ۹۸۰ هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شود و یا قیمت یک توری پنجره پلیسه‌ای با ابعاد ۲۰۰ در ۷۵۰ سانتی‌متر حدود یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان است.

توری

توری مغناطیسی

گزارش‌های میدانی از بازار اصفهان نشان می‌دهد توری‌های مغناطیسی یا مگنتی پرفروش‌ترین نوع توری درب و پنجره به شمار می‌روند چراکه این نوع توری به راحتی نصب شده و علاوه بر بسته شدن خودکار بدون نیاز به دست، با قیمت مناسب‌تری نسبت به توری‌های آلومینیومی و پلیسه‌ای به فروش می‌رسد. توری مغناطیسی ظاهری مشابه توری پلیسه‌ای دارد، با این تفاوت که نیازی به چارچوب نداشته و تنها با چسب تعبیه شده روی پرده در مقابل درب یا پنجره در هر مکانی نصب می‌شود. وجود آهنربا بر روی لبه‌های این توری پرکاربردی‌ترین ویژگی آن بوده چراکه پس از عبور از این درب‌های مغناطیسی، آهنرباهای موجود در قسمت میانی به صورت خودکار جذب یکدیگر شده و حشرات ورود پیدا نمی‌کنند. قیمت توری درب و پنجره مغناطیسی باتوجه به جنس، برند و اندازه آن از حدود ۲۰۰ هزار تومان شروع می‌شود. قیمت تعدادی از توری‌های مغناطیسی موجود در بازار اصفهان به شرح جدول زیر است:

تولیدکننده

متراژ (سانتی‌متر)

قیمت (تومان)

مجیک

۱۰۰*۲۱۰

۲۹۰ هزار

جهان پلاست

۸۰*۲۳۰

۴۸۰ هزار

آسان مش

۹۰*۲۳۰

۵۵۰ هزار

نوین پلاست

۷۰*۱۲۰

۵۵۰ هزار

پلاسدر

۱۰۰*۲۴۰

۶۱۰ هزار

مدرن پوش

۱۲۰*۲۳۰

۶۵۰ هزار

نوپلاست نسوز

۲۴۰*۲۲۰

یک میلیون و ۱۰۰ هزار

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =