تلمبه بادی

مشاهدات میدانی از عرضه نسل جدید تلمبه‌های بادی در بازار ابزار اصفهان حکایت می‌کند. این دستگاه‌های بادی جدید تحت عنوان تلمبه اتوماتیک شارژی و فندکی شناخته می‌شوند و با توجه به برند، قدرت و ظرفیت باطری یک تا پنج میلیون تومان قیمت دارند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، دستگاه‌های بادی یا تلمبه جز پرکاربردترین ابزار در بازار قرار می‌گیرند ولی گاهی باد کردن لاستیک دوچرخه یا دیگر لوازم بادی زمان‌بر و خسته‌کننده می‌شود. تولیدکنندگان با در نظر گرفتن این مشکلات نسل جدید تلمبه‌های بادی را در بازار عرضه کرده‌اند. مدل‌های جدید تلمبه بادی تحت عنوان تلمبه بادی اتوماتیک شارژی و فندکی در بازار شناخته می‌شوند و از قدرت بسیار بالایی برخوردارند، تا جایی که در زمان کوتاهی قادر به باد کردن تایر خودرو هستند. انرژی تلمبه‌های شارژی برخلاف نمونه‌های دستی با استفاده از برق خانگی یا برق فندکی خودرو تأمین می‌شود. همچنین نسل جدید دستگاه‌های بادی طراحی کوچک و ساختار ساده‌ای داشته و حمل‌ونقل آن‌ها بسیار راحت است، به‌طوری که امکان حمل یک تلمبه شارژی در کوله پشتی یا داشبورد خودرو وجود دارد. با این حال تلمبه‌های شارژی با قیمت چند برابر بیشتر از مدل‌های ساده و دستی به فروش می‌رسند. بر اساس مشاهدات میدانی از بازار ابزار اصفهان قیمت یک تلمبه بادی دستی از ۹۰ هزار تومان شروع می‌شود و این بها برای مدل‌های پرفروش حدود ۹۰۰ هزار تومان است. در مقابل خرید یک تلمبه بادی اتوماتیک مدل شارژی یا فندکی به بودجه حداقل یک میلیون تومانی نیاز دارد و مدل‌هایی با برند معروف‌تر و ظرفیت باطری بالاتر تا پنج میلیون تومان هم قیمت‌گذاری می‌شود.

تلمبه بادی شارژی

تلمبه شارژی یا کمپرسور هوا اتوماتیک در شمار دستگاه‌های جدید قرار می‌گیرد که به صورت اتوماتیک بدون نیاز به نیروی دست یک تایر یا دیگر لوازم بادی از قبیل توپ بازی، تایر دوچرخه، تیوپ، استخر بادی و… را باد می‌کنند. در واقع تلمبه شارژی نسل جدید تلمبه‌های دستی محسوب می‌شوند که مجهز به باطری لیتیوم-یونی بوده و از قدرت بسیار بالایی برخوردارند، برای نمونه توان باد کردن لاستیک‌های خودرو را در عرض دو تا ۱۰ دقیقه دارند. تلمبه‌های شارژی در ابعاد کوچکی مشابه یک پاور بانک طراحی شده‌اند تا کاربر به راحتی آن‌ها را حمل کند و یک پورت USB جهت شارژ دستگاه تعبیه شده است. همچنین این دستگاه‌های مجهز به یک صفحه نمایش دیجیتال برای نمایش وضعیت باتری و قدرت دستگاه هستند. بررسی‌های میدانی از بازار ابزار اصفهان نشان می‌دهد قیمت این تلمبه‌های جدید با توجه به برند، قدرت و ظرفیت باطری آن‌ها از یک میلیون تومان شروع و به حوالی پنج میلیون تومان می‌رسد. مشخصات تعدادی از تلمبه شارژی‌های موجود در بازار اصفهان به شرح جدول زیر است:

تولیدکننده

مدل

ابعاد (سانتی‌متر)

وزن (گرم)

ولتاژ باطری (ولت)

ظرفیت باطری

(میلی‌آمپرساعتی)

قیمت (تومان)

یوسمز

US-ZB۲۱۵

۱۷x۱۳x۵

۶۰۰

۱۰

۵۰۰۰

یک میلیون و ۸۵۰ هزار

باسئوس

CRCQB۰۲

۸x۴.۵x۱۴

۶۱۰

۱۲

۷۵۰۰

دو میلیون و ۵۰۰ هزار

شیائومی

۱S - MJCQB۰۵QJ

۴.۵x۷x۱۲.۵

۵۰۰

۱۵

۲۰۰۰

دو میلیون و ۷۰۰ هزار

سوِنتی می

TP۰۵

۱۴x۴x۶

۶۰۰

۱۲

۲۵۰۰

سه میلیون و ۶۷۰ هزار

اتوجو

ATJ-CA۱۰۰

۱۲x۱۲x۷

۷۰۰

۱۲

۲۰۰۰

چهار میلیون

تلمبه بادی فندکی

تلمبه بادی فندکی یا مینی کمپرسور باد فندکی عضو دیگر از خانواده تلمبه شارژی‌ها به شمار می‌رود که به کاربر امکان شارژ تلمبه با استفاده از برق فندکی خودرو را می‌دهد. بررسی‌ها نشان می‌دهد تلمبه‌های فندکی به صورت اختصاصی برای باد کردن تایرهای خودرو طراحی شده‌اند چرا که بیشتر مدل‌های مینی کمپرسور باد فندکی موجود در بازار از قدرت بالاتری در مقایسه با تلمبه‌های شارژی بهره می‌برند و قادر به باد کردن چهار تایر خودرو سدان در حداکثر ۲۵ دقیقه هستند. تلمبه‌های فندکی طراحی و اندازه مشابه مدل شارژی دارند ولی در بیشتر مدل‌های خبری از نمایشگر نیست. همچنین بدنه این دستگاه‌ها از جنس آلیاژ آلومینیوم، پلی کربنات و پلاستیک ساخته شده تا در برابر آسیب‌های احتمالی همچون ضربه و فشار مقاوم باشند. اکنون خرید یک تلمبه بادی فندکی در بازار ابزار اصفهان به بودجه حداقل یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیاز دارند. ویژگی پنج مدل از پرفروش‌ترین تلمبه بادی فندکی عرضه شده در بازار اصفهان به قرار جدول زیر است:

تولیدکننده

مدل

ابعاد (سانتی‌متر)

وزن (گرم)

ولتاژ باطری (ولت)

ظرفیت باطری

(میلی‌آمپرساعتی)

قیمت (تومان)

سونتی می

P۰۳

۱۶x۱۴x۵

۹۶۰

۱۲

۲۰۰۰

یک میلیون و ۵۵۰ هزار

نوو

G۰۱

۵x۵x۱۳

۱۳۰۰

۱۰

۱۲۰۰

دو میلیون و

۱۰۰ هزار

ارلدام

ET-V۴

۱۶x۶x۵

۴۷۰۰

۱۰

۸۰۰۰

دو میلیون و

۸۰۰ هزار

باسئوس

CG۰۰۲

۱۴.۰۲x۴.۲۶x۷.۸۲

۶۱۰

۱۲

۲۰۰۰

دو میلیون و ۸۱۰ هزار

هوکو

۱S - MJCQB۰۵QJ

۹x۵x۲

۱۶۰۰

۱۰

۱۵۰۰

سه میلیون و ۳۰۰ هزار

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =