ورزش زورخانه‌ای

رئیس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی استان اصفهان از برگزاری اولین دوره مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای به مدت دو روز در اصفهان خبر داد. شرکت فولاد مبارکه بخشی از هزینه‌های این مسابقات را بر عهده دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، حسین حسین‌زاده در نشست خبری نخستین دوره مسابقات جهانی ورزش زورخانه‌ای ۲۰۲۴، اظهار کرد: اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی همچنین پایتخت فرهنگ پهلوانی و جوان مردی است. یکی از اساسی‌ترین دلایلی که اصفهان پایتخت فرهنگ پهلوانی و جوان مردی است ۲۴ هزار جوانمرد خونگرم که در دفاع از ایران و ناموس پهلوانی و دفاع کردند. علاوه بر آن از گذشته پر آوازه ترین و فعال‌ترین، شجاع‌ترین و متخصص‌ترین ورزشکار پهلوانی و زورخانه‌ای از استان اصفهان بوده‌اند همچنین در این استان بیش از ۱۳۵ زورخانه، ۱۰ هزار ورزشکار باستانی، بیشترین عضو تیم ملی در استان اصفهان بوده و ۶ زورخانه درحال ساخت است.

وی افزود: رئیس فدراسیون نظر بر برگزاری این مسابقات در استان اصفهان داشتند و ما نیز استقبال کردیم. شرکت فولاد مبارکه بخشی از هزینه‌های این مسابقات پذیرفت.

حسین‌زاده تصریح کرد: برای اولین بار ۲۳ کشور اروپایی، آفریقایی و آسیایی اعلام آمادگی کردند و برای شرکت در مسابقات در کشور ما حضور پیدا کردند و درحال میزبانی از این ورزشکاران هستیم. ورزش باستانی علاوه بر سلامت جسم و روان می‌تواند پیام‌آور فرهنگی کشور باشد. در راستای صحبت مقام معظم رهبری به دنبال این هستیم که پیام‌مان را با ورزش پهلوانی دوستی، جوانمردی، ایثار، برادری و پهلوانی است را به جهان منتقل کند. در بسیاری از کشورهایی که در این دوره از مسابقات حاضر هستند، زورخانه فعال داریم که در این ورزشکاران ورزش باستانی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: ظرف مدت یک هفته سالن پیروزی به شکلی درآمد که همه ورزشکاران و حاضران در آرامش از مسابقات لذت ببرند. با کمک اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان، کار دوماه به صورت در یک هفته انجام شد. روز پنجشنبه ساعت ۵ بعد از ظهر اولین دوره مسابقات جهانی را در مجموعه ورزشی پیروزی برگزار خواهد شد. با توجه به اینکه این اتفاقاً اولین رویداد و میزبانی در اصفهان است از همه دعوت می‌کنم که خانوادگی در سالن حضور داشته باشند و مراسمی پرشور برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =