گل احمد

رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: توسعه پایدار جامعه به رشد هماهنگ همه زمینه‌ها وابسته بوده و در فضای ناسالم، اقتصاد قوی شکل نمی‌گیرد.

محمدرضا گل‌احمد در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین در ارتباط با تأثیر عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در اقتصاد قوی اظهار کرد: توسعه پایدار جامعه به رشد هماهنگ همه زمینه‌ها وابسته است، در شرایطی که محیط زیست آسیب دیده، برخی از شهروندان شرایط نامطلوب اقتصادی دارند و قسمتی از شهر درگیر بیماری است، نمی‌توان اقتصاد قوی داشت بنابراین در فضای ناسالم هیچ اقتصاد خوبی شکل نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی اصفهان با این بینش و در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی، در کمیسیون مسئولیت اجتماعی ۴ کمیته بهداشت و درمان، محیط زیست، آموزش و نوع دوستی را تشکیل داده است که مسائل مختلف در این کمیته‌ها دنبال می‌شود.

رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی اصفهان در خصوص فعالیت‌های کمیته بهداشت و درمان این کمیسیون عنوان کرد: اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و پزشکان متخصص، اتاق فکری در کمیته بهداشت و درمان تشکیل داده‌اند که در زمینه بیماری‌های خاص و کاهش مشکلات این حوزه، هر هفته جلسات تخصصی برگزار می‌کنند و در برنامه‌ریزی سال جاری این کمیته، کاهش رشد نمودار بیماری‌ها در دستورکار است.

از راه‌اندازی پویش‌های محیط زیستی تا تولید تجهیزات بیماری‌های خاص

وی با اشاره به پیگیری تولید تجهیزات بیماری‌های خاص توسط کمیته بهداشت و درمان افزود: اعضای این کمیته همچنین تولید برخی تجهیزات موردنیاز بیماری‌های خاص ازجمله دیابت را پیگیری کرده و اکنون به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای تولید این تجهیزات هستند، یکی از دستگاه‌هایی که در برنامه قرار دارد، دستگاهی است که به بدن بیمار وصل شده و میزان قند خون را در هر مقطع زمانی به تیم پزشکی ارسال می‌کند.

گل‌احمد با بیان اینکه کمیته محیط‌زیست با برگزاری رویدادهای مختلف درصدد آگاه‌سازی شرکت‌های عضو اتاق بازرگانی است، بیان کرد: کمیته محیط زیست مرتباً در حال پیگیری شناسایی عوامل آلایندگی هستند تا با برگزاری رویدادهای مختلف، کاهش آلودگی هوا را به شرکت‌های عضو اتاق اطلاع‌رسانی کنند.

وی اضافه کرد: ایجاد پویش‌های مختلف نیز یکی از مأموریت‌های کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق است که در پویش محیط زیست، محیط زیست منطقه حصه از پلاستیک‌ها و سایر آلودگی‌ها پاکسازی شد، پویش نان سالم نیز یکی دیگر از پویش‌های مورد هدف است که در راستای آن قرار است فرایندهای نان سالم به جامعه معرفی شود.

برگزاری نمایشگاه مسئولیت اجتماعی در پایان سال جاری

رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی در خصوص فعالیت‌های کمیته آموزش گفت: کمیته آموزش محتواهای موردنیاز کمیته‌های دیگر ازجمله محتوای مربوط به سلامتی افراد، محتوای کاهش آلودگی هوا و سایر محتوای لازم برای کمیته‌ها را تهیه می‌کند، همچنین استانداردهای مربوط به مسئولیت اجتماعی را مورد مطالعه قرار می‌دهد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مسئولیت اجتماعی در پایان سال جاری تاکید کرد: یکی از اهداف سال جاری کمیته آموزش، برگزاری نمایشگاه مسئولیت اجتماعی در پایان سال است که دستاوردهای کمیته‌ها و شرکت‌های فعال در زمینه مسئولیت اجتماعی در این نمایشگاه معرفی می‌شوند، همچنین نهادهای استفاده‌کننده از مسئولیت اجتماعی از جمله خیریه‌ها در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

گل‌احمد ادامه داد: خوشبختانه بسیاری از شرکت‌ها در قالب استانداردهای مرتبط به رویکرد مسئولیت اجتماعی قدم گذاشته‌اند، البته ابتدا شرکت‌های بزرگ‌تر شروع کردند اما هر شرکت به اندازه خود فعالیتی دارد، هدف از برگزاری نمایشگاه مسئولیت اجتماعی نیز ارزیابی فعالیت شرکت‌ها در این حوزه است.

استانداردسازی خیریه‌ها و اشتغال‌زایی هدفمند

وی در ارتباط با فعالیت کمیته نوع دوستی در راستای حمایت از خیریه‌های اصفهان عنوان کرد: اصفهان حدود ۱۸۰۰ خیریه دارد که بسیاری از این خیریه‌ها برای تأمین منابع مالی به اتاق بازرگانی مراجعه می‌کردند که در اتاق بازرگانی یک کارگروه فکری برای کمک به آن‌ها تشکیل شد، در این کارگروه ابتدا عوامل خیریه‌های دنیا بررسی شده و به یک استانداردسازی برای خیریه‌ها رسیدند.

رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه گفت: کمیته نوع‌دوستی هر ماه برنامه‌ای برای یکی از خیریه‌های استانداردسازی شده برگزار می‌کند که دو سخنران حرفه‌ای مدیریت در برنامه حضور داشته و ضمن اینکه مدیران شرکت‌های عضو اتاق تحت آموزش علمی مدیریت قرار می‌گیرند، هزینه دریافتی از آن‌ها به خیریه اهدا می‌شود و از طرف دیگر، شرکت‌ها نیز با این خیریه‌ها آشنا شده و به صورت مستقل به آن‌ها کمک می‌کنند.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال برای افراد تحت حمایت خیریه‌های بیماری خاص خاطرنشان کرد: یکی از رسالت‌های اتاق بازرگانی، این است که مشکل خیریه‌هایی مثل معلولین که قابلیت کار دارند اما فضای کاری ندارند را حل کند و در همین راستا، به شرکت‌های عضو اتاق اعلام شده که از گروه‌های آسیب دیده حمایت کنند یا معلولین را استخدام کنند، همچنین ۳ کارگروه تدوین شد که افراد معرفی شده توسط خیریه‌ها با مراجعه به این کارگروه‌ها، در پوشش کارآفرینی جذب می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =