• ۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۳
  • کد خبر: 56224
  • readingTime: ۲ دقیقه
شمش فولادی

بازار شمش فولادی در طول هفته گذشته آرایش نزولی به خود گرفت و بهای این محصول در آسیای جنوب شرقی کاهشی شد. همچنین طبق ارزیابی بیگمینت قیمت شمش فولادی در چین و ایران به عنوان دو تولیدکننده بزرگ شمش فولادی در جهان افت دو تا هشت دلاری داشت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت شمش فولادی وارداتی آسیای جنوب شرقی در پی افت تقاضا و کسادی بازار وارد فاز نزولی شد. غیبت خریداران از بازار شمش فولادی در این منطقه در طول هفته گذشته، کاهش تعداد معاملات خرید و فروش این محصول فولادی را به همراه داشت و پیش‌بینی‌ها از تداوم این شرایط و کسادی بازار شمش فولادی در آسیای جنوب شرقی حکایت دارد. بر اساس ارزیابی‌های بیگمینت (BigMint) قیمت هر تن شمش فولادی فیلیپین در طول دو هفته گذشته سه دلار کاهش یافت و اکنون با بهای ۵۰۵ تا ۵۱۰ دلار معامله می‌شود.

آرایش نزولی در بازار جهانی شمش فولادی

ثبات قیمت‌ها در بازار شمش فولادی ویتنام و تایلند

قیمت شمش فولادی در ویتنام و تایلند در طول هفته گذشت ثابت ماند. بررسی‌ها نشان می‌دهد پیشنهادات قیمت صادراتی برای شمش فولادی ویتنام حوالی ۵۰۰ تا ۵۰۵ دلار است و هر تن شمش فولادی تایلند نیز با بهای ۵۱۵ دلار عرضه می‌شود. باوجود ثبات قیمت‌ها تقاضا برای شمش فولادی ویتنام و تایلند پایین است.

معاملات آتی شمش فولادی برگ برنده اندونزی

بازار شمش فولادی در آسیای جنوب شرقی وضعیت چندان مناسبی ندارد. با این حال تولیدکنندگان در اندونزی موفق به فروش ۵۰ هزار تن شمش فولادی با بهای هر تن ۴۹۰ دلار در معاملات آتی منعقد شده در ۲۱ ژوئن سال میلادی جاری شدند.

سقوط قیمت شمش فولادی در چین

قیمت شمش فولادی چین در طول روزهای گذشته کاهش چشمگیری پیدا کرد، به طوری که بهای هر تن شمش فولادی در تانگشان(Tangshan) ۶۰ یوان در تن معادل هشت دلار در تن کاهش یافت و در ۲۱ ژوئن ۲۰۲۴ با احتساب ۱۳ درصد مالیات بر ارزش افزوده حوالی ۳۳۴۰ یوان در تن معادل ۴۶۰ دلار در تن قیمت‌گذاری شد. همچنین ریزش قیمت شمش فولادی در چین بر بازار میلگرد نیز تأثیر گذاشت تا هر تن میلگرد چین در معاملات آتی ۲۱ ژوئن با موعد تحویل اکتبر ۲۰۲۴ با افت ۷۴ یوانی با قیمت ۳۵۶۳ یوان معادل ۴۹۱ دلار به فروش برسد.

کاهش قیمت‌ها در ایران با اعمال محدودیت‌های تولید

اگرچه قیمت شمش فولادی ایران در معاملات منعقد شده در ۱۲ ژوئن ۲۰۲۴ چهار دلار افزایش یافت و به ۴۸۲ دلار در هر تن رسید. ولی بهای این محصول هفته گذشته آرایش نزولی به خود گرفت. قیمت صادراتی شمش فولادی ایران در ۲۱ ژوئن ۲۰۲۴ با کاهش دو دلاری به حوالی ۴۸۰ دلار در هر تن رسید. طبق ادعای بیگمینت علت اصلی ریزش قیمت شمش فولادی ایران، عدم فعالیت کامل کارخانه‌های فولادی این کشور به دلیل اعمال محدودیت‌ها انرژی و تعطیلی بعضی از خطوط تولید است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =