نادر بذرافشان

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر می‌گوید: هفته گذشته شاهد شرایط عادی و بدون التهاب در بازار طلا داخلی بودیم و میزان تقاضا برای خرید طلا و سکه تغییری نکرد. باتوجه به شرایط فعلی انتظار می‌رود قیمت طلا در روزهای آتی نوسان یک تا دو درصدی تجربه کند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت طلا و سکه در دومین هفته تابستان ۱۴۰۳ روند متوازنی نداشت و قیمت طلا افزایشی شد ولی بهای سکه تمام کاهش پیدا کرد. قیمت‌ها در بعضی از قطعات سکه نیز بدون تغییر باقی ماند. معامله‌گران در بازار طلا انتشار اخبار سیاسی پیرامون نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و افت و خیز نرخ دلار در بازار غیررسمی را علت نوسانات نامتوازن بازار طلا و سکه در طول روز گذشته عنوان می‌کنند، به عقیده آن‌ها بازار طلا تا زمان مشخص شدن نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری وارد فاز احتیاط می‌شود و نوسان قیمتی چشمگیری تجربه نخواهند کرد. نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت بازار طلا به خبرنگار ایراسین می‌گوید: قیمت انس طلا در بازارهای جهانی در طول هفته گذشته با افزایش هفت دلاری همراه بود. با این حال شاهد شرایط عادی و بدون التهاب در بازار طلا داخلی بودیم.

این مقام صنفی ادامه می‌دهد: در حال حاضر میزان تقاضا برای خرید طلا و سکه تغییر نکرده و شرایط بازار رکودی است. ولی با هدف حمایت از تولیدکنندگان و خریداران جهت جلوگیری از خرید طلاهای فاقد استاندارد، فروش طلای دست دوم ممنوع شده است.

ربع سکه پرچم‌دار افزایش قیمت‌ها

اگرچه قیمت طلا در اولین روز هفته جاری سوار بر مدار صعودی شد ولی رشد قیمت‌ها در این بازار جزئی بود. در لحظه تنظیم این گزارش، هر مثقال طلا ۱۸ عیار با رشد ۱۰ هزار تومانی با بهای ۱۵ میلیون و ۱۶۱ هزار تومان به فروش می‌رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت داشت که نشان‌دهنده افزایش قیمت ۲۷ هزار تومانی آن در مقایسه با هفته قبل است. طلا دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۴۵۴ هزار تومانی معامله شد.

قیمت سکه تمام روز شنبه، نهم تیر ماه ۱۴۰۳ با ریزش بیش از ۱۲۰ هزار تومانی بازگشایی شد و با رقم حدود ۴۲ میلیون و ۴۳۴ هزار تومان به کار خود پایان داد. نیم سکه و سکه گرمی میزبان ثبات بودند و به ترتیب با قیمت ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار معامله شدند. قیمت ربع سکه نیز به تبعیت از طلا صعودی شد و پرچم‌دار افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه بود. روز گذشته این قطعه با افزایش ۵۰ هزار تومانی روی رقم ۱۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومانی ایستاد. انس طلا نیز روی رقم ۳۲۲۶ دلار قرار دارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با پیش‌بینی وضعیت بازار در روزهای پیش‌رو بیان می‌دارد: شرایط بازار به وضعیت سیاسی و اقتصادی در جهان و خاورمیانه بستگی دارد. با توجه به شرایط فعلی انتظار می‌رود قیمت طلا در روزهای آتی نوسان یک تا دو درصدی تجربه کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =