• ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰
  • کد خبر: 57065
  • readingTime: ۱ دقیقه
دهقانی فیروزآبادی

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان از ایجاد منطقه بین‌المللی نوآوری ایران در پارک فناوری پردیس خبر داد.

به گزارش ایراسین، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی؛ معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با اشاره به فعالیت‌های دولت سیزدهم در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان اظهار کرد: آئین‌نامه ایجاد منطقه بین‌المللی نوآوری ایران در پارک فناوری پردیس در هیئت دولت تصویب شده است.

وی افزود: در این آئین‌نامه که در ۴۰ بند تنظیم شده است، پارک فناوری پردیس با ارتقای کالبدی و قانونی در افق ۱۴۰۸ به یکی از بزرگترین مناطق فناوری منطقه تبدیل خواهد شد.

دهقانی گفت: در این آئین‌نامه تسهیلات گوناگونی در حوزه قوانین، ایجاد معافیت‌های قانونی، سرمایه‌گذاری خارجی و امکانات بین‌المللی در نظر گرفته شده است تا این پارک یکی از ۱۰ پایگاه سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه بدل گردد.

معاون علمی رئیس جمهور گفت: برنامه‌ریزی ایجاد شهرک مسکونی نخبگانی در ۳۰۰ هکتار و توسعه پارک برای حضور ۲۵۰۰ شرکت فناور و دانش‌بنیان در این آئین‌نامه در نظر گرفته شده است. از سویی برنامه‌ریزی برای حضور نخبگان ایرانی غیرمقیم و استفاده از تجربیات آنان در نظر گرفته شده است.

وی حضور حداقل ۵۰ شرکت غیرایرانی مرتبط با فناوری در منطقه بین‌المللی نوآوری ایران را از اهداف ایجاد این منطقه برشمرد و گفت: برنامه داریم تا اشغال در پارک فناوری پردیس با ارتقای صورت گرفته به بیش از ۵۰ هزار نفر برسد.

دهقانی در پایان ایجاد ۱۰ مرکز آفرینش ملی فناوری را تکلیف برنامه هفتم توسعه برشمرد و گفت: دو مرکز ملی کوانتوم و زیست مهندسی طی ۲ ماه آینده افتتاح خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =