• ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۰
  • کد خبر: 57204
  • readingTime: ۲ دقیقه
مهران زینلیان

معاون عمرانی استانداری گفت: عملیات بهسازی و اصلاح روکش آسفالت آزادراه اصفهان-کاشان آغاز شده است و این عملیات هم اکنون از چهار نقطه و با حضور چهار گروه پیمانکاری مختلف، به سرعت در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، مهران زینلیان بعداز ظهر چهارشنبه در حاشیه نشست کمیسیون ایمنی راه‌های استان افزود: ۲۰ روز پس از سفر استاندار اصفهان به شهرستان کاشان و مساعدت در بهسازی و اصلاح روکش آسفالت آزادراه اصفهان- کاشان، عملیات اجرایی این پروژه آغاز شد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون بهسازی و اصلاح مسیر اصفهان به شهرستان کاشان حد فاصل مسیر اصفهان -نطنز - کاشان از چهار نقطه با حضور چهار گروه پیمانکاری مختلف، پیگیری می‌شود و عملیات بهسازی روکش آسفالت این مسیر در حال انجام است.

وی تصریح کرد: امیدواریم تا قبل از آغاز فصل بارش‌ها شاهد رفع نقاط و مشکلات مربوط به آسفالت جاده، حد فاصل اصفهان- کاشان با توجه به اعتبارات تخصیص داده شده باشیم.

گفتنی است استاندار اصفهان در سفر اخیر به شهرستان کاشان، از بهسازی و روکش آسفالت آزادراه اصفهان-کاشان و کاشان-قم با همراهی و تعامل وزیر راه و شهرسازی برای تخصیص اعتبار و رفع چالش‌ها خبر داده بود.

زینلیان افزود: در نشست امروز کمیسیون ایمنی راه‌های استان بر تسریع در عملیات بهسازی و اصلاح روکش آسفالت آزادراه اصفهان-نطنز-کاشان تاکید شد و آخرین وضعیت تصادفات در جاده‌های استان مورد بررسی قرار گرفت و نقاط حادثه‌خیز و مسیرها با بیشترین آمار تصادف و حوادث بررسی و تصمیمات لازم برای کاهش نقاط حادثه خیز و آشکارسازی نقاط اتخاذ شد.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه امروز بر لزوم ارتقا فرهنگ رانندگی تأکید و با توجه به تعداد رو به رشد تصادفات موتورسیکلت و افزایش آمار تصادفات منجر به فوت راکبان این وسیله نقلیه در محدوده شهر اصفهان، مقرر شد ضمن اطلاع رسانی لازم، بسترهای مناسب جهت فراهم سازی و فرهنگ سازی خطرات استفاده نابجا از موتورسیکلت و تصادفات مربوط به آن به عموم شهروندان اطلاع رسانی شود.

فرماندار شهرستان نطنز نیز در این پیوند گفت: با توجه به گلایه‌مندی مردمی و وضعیت بسیار نامناسب آسفالت محور آزاد راه کاشان - نطنز- اصفهان، پیگیری‌های لازم برای ارتقا کیفیت این مسیر با مساعدت ویژه استاندار محترم و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و همت شرکت سان آرا در حال انجام است.

محمد ظریفی ادامه داد: خوشبختانه لکه‌گیری گسترده و اصلاح روکش آسفالت این محور با سرعت مناسب در حال انجام است و از اردیبهشت امسال تاکنون در مسیر رفت و برگشت این آزادراه ۳۰ هزار تن بهسازی و روکش آسفالت اجرا شده و علاوه بر آن ۲ هزار تن آسفالت ترمیمی نیز انجام شده است.

به گزارش ایرنا، طول آزادراه کاشان- نطنز- اصفهان ۳۳۰ کیلومتر است؛ مسائلی مانند خرابی روکش آسفالت و فقدان نیوجرسی در برخی نقاط و بروز تصادف‌های رانندگی در این آزادراه در چند سال اخیر سبب شد تا مردم خواهان بهسازی آن باشند.

استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که به دلیل موقعیت خاص آن در مرکز به عنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رُتبه نُخست حمل بار و رُتبه سوم حمل مسافر را داراست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =