بازار طلا

هفته سوم تیرماه قیمت‌ها در بازار داخلی سکه و طلا نزولی بود. سکه از کانال ۴۳ میلیون تا ۳۹ میلیون تومان ریخت و طلای آبشده دوباره به کف حمایتی ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید. البته در روز پایانی هفته با رشد قیمت انس طلا در بازارهای جهانی تقاضا برای سکه و طلای آبشده افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سکه و طلای آبشده تمام رشد قیمت دو هفته اول تیرماه را در هفته سوم تیرماه پس گرفت. هفته اول تیرماه قیمت‌ها در بازار سکه و طلا صعودی شد و هفته دوم تیرماه رشد قابل ملاحظه‌ای به ثبت رساند. قیمت سکه از کانال ۳۹ میلیون تا ۴۳ میلیون تومان افزایش یافت. طلای آبشده نیز در یک رالی صعودی از ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تا ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رشد کرد ولی هفته سوم تیرماه هر دو رشد قیمت هفته‌های اخیر را پس گرفتند و به سطوح حمایتی ابتدای تیرماه برگشتند.

معاملات سکه امامی روز شنبه در کانال ۴۲ میلیون تومان آغاز شد ولی تا ۴۱ میلیون تومان ریخت، روز یکشنبه به کانال ۴۰ میلیون تومان رسید، در روز دوشنبه کانال ۴۰ میلیون تومان را از دست داد و تا پایان هفته حتی به قیمت ۳۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید. با این حال تقاضا برای سکه در روز پایانی هفته افزایش یافت.

ریزش قیمت‌ها در بازار طلا با پایان ماراتن انتخابات

انتهای هفته و در کانال ۳۹ میلیون تومان تقاضا برای سکه افزایش یافت و به دنبال آن قیمت سکه کمی رشد کرد. سکه امامی در سال ۱۴۰۳ بیش از ۵ مرتبه به سطح ۳۹ میلیون تومان کاهش یافته است ولی هر بار خریداران مانع از کاهش قیمت بیشتر شدند. با این حال برخی از فعالان بازار عقیده دارند روند قیمتی سکه امامی در ماه‌های پیش‌رو کم‌نوسان است و آغاز یک روند صعودی از محدوده ۳۹ میلیون تومان در کوتاه مدت بعید به نظر می‌رسد. در مقابل افزایش قیمت انس طلا در بازارهای جهانی احتمال رشد قیمت طلای آبشده در معاملات هفته پایانی تیرماه را تقویت کرد.

طلای آبشده در معاملات هفته سوم تیرماه مانند سکه امامی به سرعت ریزشی شد ولی در روزهای پایانی هفته قیمت طلای آبشده در کانال ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان حمایت شد و به ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید.

ریزش قیمت‌ها در بازار طلا با پایان ماراتن انتخابات

روند قیمتی انس طلا در هفته سوم تیرماه صعودی بود و در روز پنج‌شنبه پس از انتشار داده‌های تورمی، قیمت انس طلا با افزایش چشم‌گیری به سطح ۲۴۱۰ دلار رسید. انس طلا در نزدیکی سقف تاریخی خود قرار دارد و در صورت ادامه روند صعودی انتظار می‌رود طلا آبشده نیز صعودی شود. اگرچه نرخ دلار در بازار غیررسمی عامل تأثیرگذار مهمی بر قیمت طلای آبشده است و اکنون دلار در محدوده کمتر از ۶۰ هزار تومان معامله می‌شود ولی با فرض ثابت ماندن قیمت دلار، طلای آبشده همراه با انس طلا به روند صعودی ادامه خواهد داد. مؤسسات مالی مختلف تحلیل‌های متفاوتی از انس طلا در ماه‌ها پیش‌روی ارائه می‌دهند.

بسیاری از تحلیل‌گران هدف قیمتی انس را بین ۲۵۰۰ تا ۲۷۰۰ دلار اعلام می‌کنند. گلدمن ساکس مدعی شد انس طلا در سال پیش‌رو تا بیش از ۳ هزار دلار نیز افزایش پیدا می‌کند و با این اوصاف روند کلی طلای آبشده در بلندمدت صعودی ارزیابی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =