• ۲۸ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸
  • کد خبر: 57532
  • readingTime: ۱ دقیقه
المپیاد

دانشگاه صنعتی اصفهان در پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک، میزبان دانش‌آموزان نخبه از ۴۳ کشور جهان است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، مجتبی بابایی خرزوقی، دبیرکل المپیاد جهانی فیزیک ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران در این خصوص اظهار کرد: این رویداد با همکاری دانشگاه شهید رجایی به نمایندگی از وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه صنعتی اصفهان، مرداد ماه امسال در اصفهان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۹۸ دانش‌آموز از ۴۳ کشور جهان در این دوره از بزرگ‌ترین رقابت بین‌المللی فیزیک شرکت می‌کنند و کشور ایران با ۵ شرکت‌کننده در این ترنومتر حاضر می‌شود.

بابایی یادآور شد: این مسابقه علمی در دو روز، یک روز برای امتحان نظری و یک روز امتحان تجربی، برگزار می‌شود که مدت هرکدام از این دو امتحان، پنج ساعت بوده و بین دو امتحان نظری و تجربی یک روز استراحت است. بر اساس اساسنامه این رقابت، نتایج نهایی در هر سال با رأی مجمع عمومی اعتبار یافته و درنهایت به ۸ درصد کل شرکت‌کنندگان، مدال طلا اعطا می‌شود. تعداد مدال‌های نقره و برنز به گونه‌ای است که در مجموع ۲۵ درصد شرکت‌کنندگان مدال طلا یا نقره و ۵۰ درصد شرکت‌کنندگان مدال طلا، نقره یا برنز گرفته باشند.

دبیرکل المپیاد جهانی فیزیک ۲۰۲۴ خاطر نشان کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان پیش از این در سال ۱۳۸۶ میزبان المپیاد جهانی فیزیک بوده و در دوره فعلی نیز به دلیل وجود زیرساخت‌های لازم برای برگزاری آزمون و امکانات رفاهی و اسکان شرکت‌کنندگان، بار دیگر برای میزبانی توسط کمیته برگزاری انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه ۱۹۸ دانشجوی دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان سرتیمیار، تیمیار، راهنما و نیروی اجرایی در این رویداد همکاری می‌کنند، گفت: همچنین در کنار برگزاری امتحانات علمی و نظری، برنامه‌های فرهنگی-تفریحی ازجمله بازدید از مجتمع فولاد مبارکه، مراسم گلاب‌گیری کاشان و مسجد جامع عتیق نیز برای شرکت‌کنندگان و سایر مهمانان این رویداد در نظر گرفته شده است.

گفتنی است، مراسم افتتاحیه پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک یکم مرداد ماه از ساعت ۹ صبح الی ۱۲ ظهر در سالن شیخ بهایی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود و این رویداد در روز هفتم مرداد به کار خود پایان می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =