• ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۵
  • کد خبر: 57570
  • readingTime: ۲ دقیقه
بازار طلا

برآیند قیمت سکه و طلای آبشده در معاملات هفته پایانی تیرماه نزولی بود. قیمت دلار در بازار غیررسمی نیز عقب‌نشینی کرد ولی قیمت انس طلا پس از رشد ابتدای هفته، در پایان هفته ریزش کرد. فعالان بازار عقیده دارند طلا تا پایان تابستان روزهای کم نوسانی در پیش دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، افزایش شدید قیمت انس طلا در بازارهای جهانی و شکست سقف تاریخی نیز مانع از کاهش قیمت سکه و طلا در بازارهای داخلی نشد. هفته گذشته انس طلا سقف تاریخی جدیدی در محدوده ۲۴۸۰ تا ۲۴۹۰ دلار به ثبت رساند ولی برآیند قیمت‌ها در بازار داخلی نزولی بود. با این حال رشد قیمت انس طلا دلیلی شد تا افت قیمت‌ها در بازار داخلی طلا کمتر از بازار ارز باشد. هفته پایانی تیرماه قیمت دلار در بازار غیررسمی تا کانال ۵۷ هزار تومان کاهش یافت. در بازار سکه نیز معاملات هفتگی در کانال ۴۰ میلیون تومان به پایان رسید. اگرچه گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد روز پنج‌شنبه فروشندگان خرد باید سکه‌های خود را با قیمتی کمتر از ۴۰ میلیون تومان می‌فروختند.

عقب نشینی بازار طلا پشت سر دلار

در معاملات هفته گذشته سکه یک مرتبه دیگر از کف ۳۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان صعودی شد. این محدوده اکنون مهمترین حمایت در بازار سکه است اگرچه برخی از فعالان بازار انتظار دارند این حمایت کلیدی از دست برود، در این صورت باید منتظر کاهش قیمت سکه امامی تا کانال ۳۵ میلیون تومان بود ولی در صورت حفظ این محدوده انتظار می‌رود سکه امامی تا ۴۳ میلیون تومان صعودی شود.

در بازار طلای آبشده نیز قیمت‌ها تا حمایت ۱۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد ولی با توجه به روند نزولی انس طلا در دو روز پایانی هفته انتظار می‌رود روز شنبه طلای آبشده به روند نزولی خود ادامه دهد و شاید تا کانال ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان عقب نشینی کند.

عقب نشینی بازار طلا پشت سر دلار

محدوده ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سپس ۱۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان در طول ماه‌های گذشته بارها مانع از ریزش قیمت طلای آبشده شد و در مقابل طلای آبشده برای صعود موانع بزرگی مانند کانال ۱۵ میلیون تومان دارد.

پیش بینی بازار طلا در هفته پیش‌رو

گفت‌وگو با فعالان بازار طلای اصفهان نشان می‌دهد بسیاری از آنها چشم‌انداز مثبتی به رشد قیمت‌ها در هفته‌های پیش‌رو ندارند. به خصوص اینکه به صورت سنتی بازار طلا در ماه‌های محرم و صفر و ماه رمضان کم تقاضاتر از سایر روزهای سال است. از طرفی سرمایه‌گذاران بزرگ نیز منتظر آغاز دولت جدید هستند زیرا با توجه به کاهش قیمت دلار در روزهای اخیر احتمال ریزش قیمت طلا بیشتر از هر زمان دیگری تقویت شد. رشد انس طلا تنها احتمال افزایش قیمت‌ها در بازار داخلی است در غیر این صورت تحلیل بسیاری از بازاریان، ثبات و کاهش قیمت تا انتهای فصل تابستان است. اگرچه انتظار می‌رود انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بازار جهانی طلا و به دنبال آن بازارهای داخلی را هیجانی کند ولی فعالان بازار طلا انتظار دارند قیمت‌ها دست‌کم تا پایان تابستان کم نوسان باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =