• ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
  • کد خبر: 57811
  • readingTime: ۱ دقیقه
دانشگاه

وزارت صنعت، معدن تجارت و دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راستای توسعه فناوری‌های ساحلی و هوایی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایراسین، این تفاهم‌نامه همکاری با هدف زمینه سازی ایجاد زیست بوم صنعت دانش بنیان با مشارکت و پشتیبانی علمی دانشگاه، امضا شد.

همکاری راهبردی در شناسایی و رفع چالش‌های کلان صنعت از طریق انجام فعالیت‌های پژوهشی و ارائه خدمات مرتبط، با تمرکز بر موضوعات اولویت دار و پیشران درحوزه‌های مختلف حمل و نقل موضوع ابن همکاری دوجانبه است.

همچنین زمینه‌های همکاری توافق یادشده میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و وزارت صمت؛ شامل مواردی چون توسعه فناوری‌های هواپیمای تجاری و سامانه‌های آن، توسعه فناوری‌های شناورهای دریایی و سازه‌های ساحلی و فراساحلی، توسعه فناوری‌های سیستم‌های ریلی، توسعه فناوری‌های حوزه هوش مصنوعی و هوشمندسازی مرتبط، توسعه فناوری‌های حوزه معدن و صنایع دریایی است.

بر اساس این خبر مقرر شده است که جزئیات اجرایی هریک از این موضوعات پس از توافق طرفین طی قراردادهای جداگانه تهیه و به مرحله اجرا درآید. مدت زمان اجرای این تفاهم‌نامه ۳ سال از تاریخ امضا و مبادله تفاهم‌نامه تعیین شده است ولی این مدت با موافقت طرفین قابل تمدید خواهد بود.

بر اساس گزارش ایرنا، همچنین این تفاهم نامه به امضای دکتر عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت و دکتر علیرضا رهایی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =