پزشکیان

مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران دقایقی پیش برای ادای سوگند وارد صحن علنی مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، «مسعود پزشکیان» رئیس جمهوری اسلامی ایران دقایقی پیش برای ادای سوگند وارد صحن علنی مجلس شورای اسلامی شد.

مسعود پزشکیان که سابقه بیش از چهار دوره نمایندگی مجلس و وزیر بهداشت دولت اصلاحات را در کارنامه خود دارد توانست در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رأی به عنوان نهمین رئیس جمهور اسلامی ایران انتخاب شد.

مراسم تحلیف رئیس جمهور روز یکشنبه ۷ مرداد ماه با حضور جمع زیادی از شخصیت‌های کشوری و لشکری در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.

بر اساس اصل ۱۲۱ قانون اساسی، مراسم تحلیف رئیس جمهور باید در محل مجلس باشد و او در جلسه علنی و در حضور نمایندگان و اعضای شورای نگهبان و در کنار رئیس قوه قضائیه سوگند یاد کند.

رئیس جمهوری پس از ادای سوگند، متن آن را در حضور رئیس قوه قضائیه و اعضای شورای نگهبان امضا می‌کند و متن سوگند به آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان تحویل می‌شود.

رئیس جمهور بعد از مراسم تحلیف، طبق آئین‌نامه دو هفته زمان دارد تا نسبت به معرفی کابینه و برنامه وزرا به مجلس شورای اسلامی اقدام کند که پس از اعلام وصول در مجلس، به مدت یک هفته وزرا و برنامه‌های‌شان در دست ارزیابی قرار خواهند گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =