• ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳
  • کد خبر: 58482
  • readingTime: ۲ دقیقه
رمزارز

همبستگی بیت‌کوین با بورس آمریکا منجر به ریزش شدید قیمت رمزارزها همراه با بازار سهام طی معاملات هفته گذشته شد. بیت‌کوین به کانال ۶۱ هزار دلار رسید و بسیاری از رمزارزها بخشی از قیمت خود را از دست دادند. با این حال در صرافی‌های داخلی تقاضا برای نات‌کوین به مراتب بالاتر از سایر رمزارزهاست.

به گزارش خبرنگار ایراسین، هفته گذشته همزمان با ریزش شدید قیمت‌ها در بازارهای مالی به خصوص بورس آمریکا، قیمت رمزارزها نیز نزولی شد و بیت‌کوین به کانال ۶۱ هزار دلار رسید. شاخص‌ها نشان می‌دهد همبستگی بیت‌کوین با بازار سهام طی سال‌های گذشته تقویت شده است و اکنون بیت‌کوین خیلی سریع به ریزش قیمت‌ها در بازار سهام واکنش نشان می‌دهد. برآیند هفتگی قیمت بیت‌کوین ۹.۷ درصد منفی بود و به دنبال آن بسیاری از رمزارزها بخشی از قیمت خود را از دست دادند.

اتریوم با افت ۹ درصدی به کانال ۲۹۰۰ دلار رسید، سولانا در طول ۱ هفته بیش از ۲۰ درصد از قیمت خود را از دست داد و آواکس ۱۸ درصد نزولی شد. تعدادی از میم‌کوین‌ها ریزش قیمت سنگین‌تری تجربه کردند. قیمت رمز ارز dogwifhat بیش از ۳۶ درصد کاهش پیدا کرد و نتیجه این کاهش قیمت‌ها افت حجم بازار بازار رمزارزها به محدوده ۲.۱۹ تریلیون دلار بود. شاخص ترس و طمع نیز در پایان هفته به عدد ۴۹ یعنی خنثی کاهش پیدا کرد.

بازار رمزارزها بر مدار ریزش

قیمت رمزارزها در نخستین روزها از ماه آگوست ریزش سنگینی را به ثبت رساند. با این حال اگر الگوی حرکتی بیت‌کوین پس از هاوینگ ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ تکرار شود، انتظار می‌رود قیمت بیت‌کوین از حدود ۱ ماه دیگر بر مدار صعود قرار گیرد. اکنون جو منفی حاکم بر بازارهای مالی جهان به ویژه بورس آمریکا به بازار رمزارزها اجازه صعود قیمت‌ها را نمی‌دهد.

رمزارزها به روایت ریال

ریزش قیمت بیت‌کوین در صرافی‌های داخلی همیشه با رشد قیمت تتر همراه است، در نتیجه قیمت ریالی رمزارزها با سرعت کمتری نسبت به قیمت دلاری کاهش پیدا می‌کند. در آخرین ساعات معاملات هفته گذشته قیمت تتر مرز ۶۲ هزار تومان را رد کرد. اگرچه خیلی سریع به کانال ۶۱ هزار تومان برگشت ولی قیمت ریالی بیت‌کوین ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و و اتریوم ۱۸۵ میلیون تومان بود. همچنان حجم معاملات تتر، نات‌کوین و بیت‌کوین در صرافی‌های داخلی از سایر رمزارزها بیشتر است.

در طول دو هفته گذشته تتر و نات‌کوین بالاترین ارزش معاملات را به ثبت رساندند. در این هفته نیز ارزش معاملات نات‌کوین تنها در یک صرافی به بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان در طول ۲۴ ساعت می‌رسید. ارزش معاملات تتر نیز بیشتر از ۱۰۰ میلیارد تومان بود و ارزش معاملات بیت‌کوین با اختلاف در جایگاه سوم قرار می‌گیرد.

در جست و جوی همستر

تاریخ ایردراپ بازی تلگرامی همستر همچنان به تأخیر می‌افتد و تیم همستر در حال اضافه کردن بخش‌های جدید به بازی است. اگرچه توکن همستر در تعدادی از صرافی‌های ارزهای دیجیتال لیست شده است ولی تیم این بازی هنوز هیچ اطلاعاتی از چگونگی ایردراپ ارائه نمی‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =