• ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹
  • کد خبر: 59135
  • readingTime: ۲ دقیقه
محصولات فولادی

پیش‌بینی‌ها از کاهش قیمت محصولات فولادی در بازار داخلی چین در هفته منتهی به ۱۶ آگوست ۲۰۲۴ حکایت می‌کند و چشم‌انداز کوتاه مدت برای قیمت میلگرد، انواع ورق فولاد و صفحات فولادی در این دوره زمانی به دلیل عدم تناسب بین تولید و تقاضا منفی است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، چشم‌انداز کوتاه مدت برای قیمت محصولات فولادی در چین منفی است. بررسی‌های مای‌استیل نشان می‌دهد قیمت میلگرد و مفتول، ورق گرم و سرد و دیگر محصولات فولادی در چین به دلیل عدم تناسب بین عرضه و تقاضا در هفته منتهی به ۱۶ آگوست ریزشی خواهد بود. در این میان قیمت صفحات فولادی با ضخامت متوسط ثابت خواهند ماند.

میلگرد و مفتول

پیش‌بینی‌ها از کاهش قیمت میلگرد و مفتول در بازار داخلی چین طی ۱۲ تا ۱۶ آگوست ۲۰۲۴ حکایت می‌کند زیرا هیچ نشانه‌ای از بهبود یافتن تقاضا در بازار این دو محصول وجود ندارد. طبق ارزیابی‌های مای‌استیل میزان تولید میلگرد و مفتول در هفته جاری در کارخانه‌های فولادسازی چین کاهش خواهد یافت و فولادسازان نسبت به آینده بازار این دو محصول فولادی بیش از هر زمانی بدبین هستند.

ورق گرم فولادی

قیمت ورق گرم فولادی چین تا ۱۶ آگوست افت پیدا خواهد کرد ولی میزان ریزش قیمت‌ها در این بازار نسبت به میلگرد و مفتول کم‌تر خواهد بود زیرا تقاضا برای خرید این محصول وجود دارد. با این حال بررسی‌های مای‌استیل نشان می‌دهد ذخایر ورق گرم فولادی در چین برای سومین هفته متوالی روند صعودی پیدا کرده است، به طوری که میزان ذخایر ورق گرم در انبارهای تجاری در ۳۳ شهر چین تا هشتم آگوست با رشد ۲.۵ درصدی یا ۸۳۸۰۰ تنی در هفته به ۳.۴۹ میلیون تن رسید. درنتیجه افزایش ذخایر ورق گرم، ریزش قیمت این محصول در هفته جاری را به دنبال خواهد داشت.

ورق سرد فولادی

وضعیت بازار ورق سرد فولادی چین مشابه میلگرد، مفتول و ورق گرم است و ریزش قیمت‌ها در هفته منتهی به ۱۶ آگوست سال جاری در انتظار این محصول خواهد بود. با این تفاوت که فولادسازان چینی به صورت آگاهانه برای تسهیل پروسه فروش و کاهش حجم بالای ورق سرد فولادی موجود در کارخانه‌ها، از بهای این محصول در روزهای آتی خواهند کاست و به اصطلاح ورق سرد فولادی چین در هفته جاری به حراج گذاشته می‌شود.

صفحات فولادی با ضخامت متوسط

فولادسازان چینی معتقدند قیمت صفحات فولادی با ضخامت متوسط در بازار داخلی طی روزهای ۱۲ تا ۱۶ آگوست ثابت باقی می‌ماند. فعالان بازار مدعی‌اند تولیدکنندگان به دلیل کسادی بازار داخلی تمایلی به تولید نخواهند داشت و معامله‌گران نیز تاکنون سفارش خرید ثبت نکرده‌اند. درنتیجه معامله‌ای در بازار صفحات فولادی چین طی هفته جاری منعقد نخواهد شد تا نوسان قیمت‌ها را به دنبال داشته باشد.

سایر محصولات فولادی

چشم‌انداز کوتاه مدت برای قیمت سایر محصولات فولادی در چین منفی است و طبق ارزیابی‌های مای‌استیل اگرچه بسیاری از کارخانه‌های فولادسازی چین میزان تولید خود را کاهش داده‌اند و یا عملیات تولید را به دلیل تعمیر و نگهداری خطوط تولید به حالت تعلیق درآورده‌اند. ولی بهای دیگر محصولات طی ۱۲ تا ۱۶ آگوست به دلیل عدم تناسب بین تولید و تقاضا کاهش خواهد یافت زیرا تقاضا برای محصولات فولادی همچنان از سوی بخش مسکن و ساخت وساز این کشور به دلیل مشکلات مالی و رکود فصلی پایین است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =