شمش فولادی

قیمت شمش فولادی صادراتی در جنوب شرق آسیا و چین در طول هفته گذشته نزولی بود و با وجود ریزش قیمت‌ها معامله‌ای منعقد نشد تا روزهای بد بازار جهانی شمش فولادی ادامه پیدا کند. در مقابل بررسی‌ها بیگمینت از انعقاد یک مناقصه صادراتی بزرگ در ایران توسط شرکت فولاد خوزستان خبر می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت شمش فولادی در بازار جهانی طی هفته‌های گذشته نزولی بود و با اتمام دهه ابتدایی از هشتمین ماه سال ۲۰۲۴ نیز تغییری در وضعیت بازار جهانی این محصول فولادی ایجاد نشد. اگرچه خریداران هفته گذشته تمایلی به خرید شمش فولادی چین و جنوب شرق آسیا نداشتند. ولی بررسی‌ها بیگمینت از انعقاد یک مناقصه صادراتی بزرگ توسط یک کارخانه فولادی ایران خبر می‌دهد.

روزها بد بازار جهانی شمش فولادی ادامه دارد/ فولاد خوزستان ناجی بازار شمش صادراتی ایران شد

جنوب شرق آسیا

آخرین گزارش‌ها از کاهش پنج دلاری قیمت شمش فولادی در جنوب شرق آسیا حکایت می‌کند. هفته گذشته هر تن شمش فولادی (۱۵۰x۱۵۰mm, ۳SP) وارد شده از فیلیپین با قیمت پنج دلار کمتر از هفته قبل یعنی ۴۸۰ دلار در بازار جهانی عرضه شد. شمش فولادی فیلیپین باوجود ریزش قیمت‌ها مشتری نداشت تا دهه اول آگوست نیز با رکود کامل این بازار به پایان برسد. قیمت شمش فولادی صادراتی کوره بلند ویتنام نیز در طول هفته گذشته ثابت بود و ۴۷۰ دلار در هر تن قیمت گذاری شد ولی معامله‌ای در این بازار صورت نگرفت.

چین

قیمت‌ها در بازار شمش فولادی صادراتی در تانگشان(Tangshan) طی نهم آگوست به ۳۰۷۰ یوان در تن یا ۴۲۸ دلار در تن عقب نشینی کرد که این رقم بیانگر افت قیمت ۷۰ یوان در هر تن معادل ۱۰ دلار در هر تن است. در چین قیمت هر تن میلگرد در معاملات آتی منعقد شده در نهم آگوست ۱۰۲ یوان در تن یعنی ۱۴ دلار در تن ریخت و اکنون به ۳۲۷۷ یوان در تن معادل ۴۵۷ دلار به ازای هر تن رسیده است. رکود فصلی، کاهش قیمت مواد خام و ریزش بهای فولاد نهایی علت اصلی افت قیمت شمش فولادی و میلگرد چین در طول هفته گذشته محسوب می‌شود.

ایران

قیمت شمش فولادی صادراتی ایران در طول هفته گذشته نوسانی نداشت و بهای این محصول تا ششم آگوست ۲۰۲۴ بدون تغییر حوالی ۴۷۰ دلار در هر تن باقی ماند. ولی گزارش‌های بیگمینت از انعقاد یک مناقصه صادراتی بزرگ در ایران حکایت می‌کند. بر این اساس مناقصه صادراتی برای ۲۰ هزار تن شمش فولادی و ۵۰ هزار تن اسلب صادراتی با موعد ارسال اکتبر ۲۰۲۴ در شرکت فولاد خوزستان (KSC) برگزار شده است.

هند

بازار شمش فولادی صادراتی هند نیز همچنان در انتظار پایان مناقصه‌های بزرگ اقیانوسی به سر می‌برد و طبق ارزیابی‌های بیگمینت قیمت دقیق این محصول در هند تا قبل از مشخص شدن نتیجه نهایی این مناقصه‌ها مشخص نخواهد شد. با این وجود بازار شمش فولادی صادراتی هند به مراتب از شرایط بهتری نسبت به جنوب شرق آسیا و چین بهره می‌برد.

روزها بد بازار جهانی شمش فولادی ادامه دارد/ فولاد خوزستان ناجی بازار شمش صادراتی ایران شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =