• ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۶
  • کد خبر: 59146
  • readingTime: ۲ دقیقه
جان‌نثاری

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: سازمان مردم نهاد به عنوان حلقه میانی می‌خواهد باری را از دوش حاکمیت بردارد اما باید در چارچوب قانون و ضوابط عمل کند تا هرج و مرج ایجاد نشود.

به گزارش ایراسین، محمدرضا جان‌نثاری در اجتماع خیرین و تشکل‌های مردم نهاد استان که به مناسبت روز ملی تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی برگزار شد ضمن گرامیداشت این مناسبت، اظهار کرد: استان اصفهان در حوزه سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌ها در کشور بی‌نظیر است.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم سازمان‌های مردم نهاد تکثیر شوند و بدانیم که هر چه تشکل‌های مردمی ما بیشتر و تخصصی‌تر باشند اثرات بهتری در حوزه تأثیر خود به جای خواهند گذاشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان اظهار کرد: اگر بخواهیم در بحث سازمان‌های مردم نهاد به درستی ورود کنیم باید توجه دقیقی به موضوع حکمرانی داشته باشیم.

وی ادامه داد: حکمرانی در دنیا بر اساس عقاید و ساختارهای مختلف انواع متفاوتی دارد اما در نظام اسلامی حکمرانی مبتنی بر مبانی اسلامی، انقلابی و مردمی بودن است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان بیان کرد: مسئول در نظام اسلامی یک طرف میز نیست و مردم سمت مقابل، بلکه مسئول و مردم یک هدف را دنبال می‌کنند اما وظایف متفاوت دارند.

جان‌نثاری خاطرنشان کرد: اگر نگاه حکمرانی دینی را تقویت کنیم سازمان‌های مردم نهاد خود را همراه با مسئول و مسئولین خود را خادم سازمان‌های مردم نهاد می‌دانند.

وی خدمت به مردم، اعتلای جامعه اسلامی و اجرای فرهنگ دینی را از اهداف مشترک حاکمیت و سازمان‌های مردم نهاد دانست و افزود: بخشی از امور اجتماعی در اختیار حاکمیت و بخش دیگر مشترک میان مردم و حاکمیت است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان متذکر شد: امنیتی‌ترین، سخت‌ترین و مشکل‌ترین مسئله که بر یک کشور حادث می‌شود جنگ است، ما دفاع مقدس را در تمام سطوح با مردم حل کردیم پس بقیه مشکلات را نیز می‌توانیم با حضور مردم رفع کنیم.

وی ضمن بیان اینکه هدف از تشکیل سازمان‌های مردم نهاد، اعمال حکمرانی مردمی است، ادامه داد: سازمان مردم نهاد به عنوان حلقه میانی می‌خواهد باری را از دوش حاکمیت بردارد اما باید در چارچوب قانون و ضوابط عمل کند تا هرج و مرج ایجاد نشود.

جان‌نثاری خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم برای نخستین بار به این موضوع پرداختیم که مسائل، اهداف و وظایف مجموعه‌های فرهنگی را احصا و مأموریت هر کدام را مشخص کنیم، بیش از ۵۰ دستگاه اجرایی و نهاد داریم که مدعی کار فرهنگی هستند اما همپوشانی درستی ندارند.

وی ادامه داد: سازمان مردم نهاد در این خصوص سنگ محک هستند تا بتوانیم نهادهای تخصصی را شناسایی و از ظرفیت آنها بهره‌مند شویم.

جان‌نثاری با تأکید بر اینکه سازمان‌های مردم نهاد بازوی حاکمیت هستند و نه در مقابل حاکمیت، گفت: نقطه نظرات بیان شده توسط مدیران تشکل‌های مردمی قطعاً در تصمیم گیری‌ها اثرگذار است از این رو تلاش کردیم فضایی برای مطالبه‌گری سازمان‌های مردم نهاد فراهم کنیم و اینگونه روز گرامیداشت تشکل‌های مردمی را ارج نهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =