ماهی قزل‌آلا

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان از صادرات بالغ بر ۹۵۰ هزار قطعه «تخم چشم‌زده» ماهی قزل‌آلا از این استان به خارج از کشور از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش ایراسین، محمدرضا عباسی گفت: تخم چشم‌زده ماهی قزل‌آلا یک محصول راهبردی در تأمین گوشت سفید و پرورش آبزیان به‌شمار می‌رود و استان اصفهان از جمله کانون‌های تولید آن در کشور است.

وی اظهار کرد: نخستین محموله تخم چشم‌زده ماهی قزل‌آلا صادراتی استان به خارج از کشور مربوط به سال قبل بود و از آن زمان تاکنون چهار نوبت صادرات داشتیم.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان ادامه داد: صادرات چند باره در حالی تحقق پیدا کرده است که پیش‌تر هر ساله میلیون‌ها تخم چشم‌زده از کشورهای مختلف وارد می‌شد.

عباسی خاطرنشان کرد: تولید این محصول تا حد زیادی سبب کاهش وابستگی به واردات، خروج ارز از کشور و نقص در تولید و پرورش ماهی پروار شده است.

وی گفت: مرکز اصلاح نژاد و مرکز دانش بنیان «نگین شایان» شهرستان فریدون شهر در غرب اصفهان از جمله فعالان اصلی استان و کشور است و همه ساله محصولاتی از این دست را به خارج صادر می‌کند.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان افزود: مجموعه نامبرده سال قبل بیش از ۱۰۰ میلیون قطعه تخم چشم‌زده تولید کرد و از ابتدای امسال تاکنون نیز بیش از ۵۰ میلیون قطعه از این محصول را تولید کرده و در اختیار مراکز پرورش آبزیان کشور قرار داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =